Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Fredagskaffe hos Ida

Av Britta Hammarström - 24 april 2009 17:26

I dag var vi bjudna till Ida och hennes matte på förmiddagskaffe. Jag passade på att träna lite med Ida inför 21/5, och så gick vi promenad med mor och dotter.


Bitte gjorde sitt överraskningshopp, man är glad att folk klarar eventuella glas och kaffekoppar. Hon hoppar bara rakt upp i luften och landar i det knä hon tänkt sig  - ingen förvarning :0)

Idas matte ser inte ut att misstycka :0)



Ida såg lite fundersam ut "aamen hallå, där brukar jag ligga"


"Och här bor jag, ifall ni vill veta´t"


På väg ut på skogspromenad.

"Och då mamma, då sa jag jag till den där svarta hunden på våran kurs, att....mamma, lyssna då mamma...."

"Ja ja, barn lilla jag lyssnar, men nu skall vi gå ut, du kan berätta mer sen´".



"Hur länge skall vi gå och nosa mamma"?


"Jag vill springa - kom igen morsan"


"Trallala, min mamma å´ja´,

vi springer så braaaa" :0)



"Jösses, vad varm man blev av springet"...

 
 
Ingen bild

Marika von Otter

25 april 2009 00:59

Hej!Britta Hoppas att du och hundarna mår bra
Det är alltid lika trevligt och roligt att
få läsa din blogg!Du skriver så bra!
Det är absolut en av dagens höjdpunkter för mig, att få läsa din blogg!
Kjell,Mamma och Valle, Ruben,och Alex dom är
nu på Västkusten och har det så bra och mysigt där!Med utsikt över havet ska tilläggas,så sitter dom där utomhus och myser
på vår lilla härliga uteplats!!
Ja jag längtar dit..........det är ju så härligt där!! Hoppas att vi får tillfälle till att ses igen när dom är tillbaka Britta
Det vore härligt t ex med en promenad med hundarna och äta lunch tillsammans, vi kunde ha "knytis" att alla tar med sig något till
lunchen, det vore trevligt tycker jag!
Fotografierna, bilderna som man får se i din blogg är ju bara för underbara!!
Ha det nu så bra Britta! Kram! från Marika

 
Ingen bild

Britta

25 april 2009 16:31

Hej Marika och kram tillbaka!
Trevligt att du har glädje av Oxbergsbloggen :0)
Birgitta och jag kommer nog att träffas en gång till före 21/5, då kanske du kommer med också?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards