Alla inlägg den 14 april 2009

Av Britta Hammarström - 14 april 2009 20:09

Grattis till en Lovis på 10 kg, tjejer :0)

Jag kan tala om vad det är för monster ni har tagit i huset - en dotter till Bitte:0)

Värre ätmaskin än B. får man nog leta efter, hon slår t o m sin morsa!


I går kväll kände jag mig väldigt gammal, stel och ämmelig.

Släppte ut vännerna för ett sista utebesök strax för 21.I bingen kl 21 10, läste en kvart , sedan "dura´jag å´".

Sov till 07 30 i morse, men kort avbrott vid 05 30 för utsläpp och matning av doggar. Snabb kopp the´och så slängde jag mig i Morfei armar igen.

Hade det inte varit sökträning kl 10 00 så hade jag nog slaggat längre.


Bra träning.Hippie har gått "tävlingsmässigt" några gånger nu, dags att backa och bara göra markeringsövningar nästa vecka, för att inte ta ner skallet - nu får det bli mindre sökjobb (för det klarar hon galant) och mer gafflande ett tag.


Diverse pyssel under dagen, i princip gjort färdigt PM till MH den 26/4. Skickar ut det i morgon.

Lite skriverier kvar på Villaägarföreningens vårblänkare, men det blir nog också klar i morgon.

Barnbarn å eftermiddagen - utfordring av dessa och umgänge - vilka härliga ungar dom är!

Även om de två äldsta är sexton och på det trettonde, så är de mina "ungar" i alla fall.


När barnbarnen avhämtats stuvade jag in vännerna i bilen och åkte till klubben för träning.

Tisdagskvällarna är det allmänn träning, oftast med en träningsvärd som kan dirigera lite och kommendera platsliggning t ex.

Hittills har det varit varit så så pass mörkt att tisdagsträningen inte har lockat mig särskilt mycket, jag har ju  möjlighet att träna på dagtid, men nu känns det bara kul att åka dit, även på kvällstid.


Dags för en balja thé och lite slötittande på TV - sedan - säng, säng säng.....

Valpkurs, gång 4 (av 8) i morgon. Då skall det bl a  bli träning att gå med slakt koppel mellan koner, på vilka det ligger köttbullar - jajamensan :0)Här skall vi inte använda kopplet som "styrmedel" ,"livlina" och "slit-och ryck-snöre", här skall jobbas med kroppen och rösten.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards