Alla inlägg den 20 april 2009

Av Britta Hammarström - 20 april 2009 19:31


Kära nån´- inte nog med att jag är "bruksidiot" - jag är lite av en "operaidiot " också - hur skall detta sluta.....

Alla stenkakor och senare LP-skivor som fanns i mitt föräldrahem när jag var barn, innehöll klassisk musik  ( pappa var opera- och operettsångare) och jag tyckte om denna musik från späd ålder. Låg gärna framför radiogrammofonen och lyssnade på mina favoriter,bl a  La Bohéme, Pärlfiskarna....


En aria som jag kan höra hur många gånger som helst är den här, ur Puccinis opera "Gianni Schicchi" - "Oh mio babbino caro".

Den vaggar själen till ro..

 http://www.youtube.com/watch?v=mDOCONwjbwg&feature=PlayList&p=700C07C9A828C822&playnext=1&playnext_from=PL&index=15


När jag var liten trodde jag att det betydde "mitt älskade barn", men det är faktiskt "min älskade pappa" som avses.



Av Britta Hammarström - 20 april 2009 16:04

..har vi det i dag.

Åkte med bilen till verkstaden i morse, bildoktorn ligger ca 15 minuters promenad från mig - väldigt lagom!

Vovvarna och jag promenerade hem över fälten, jag käkade frukost och dom fick sina ostskivor.

Dammsugit, svarat på ett antal mail, hängt tvätt ute - härligt!

Nu är det riktigt varmt på baksidan, altandörren står öppen och vännerna är faktiskt ute, trots att jag är inne.

Om en stund tar vi promenaden baklänges och hämtar bilen.

Service + byte av spindelleder fram - huvva - det kommer att kosta flis....


Hippie niger, sveper med kjolarna och tackar för alla gratulationer i bloggen och via mail!

Nu tränar vi på med appellklass-lydnaden inför Eskilstuna 2/5.

Tränade nyss framförgående utanför tomten.

Två långa gröna  blompinnar och lite korv!

Jag sätter ner blompinnarna i marken med ca 40 meter mellan, trycker fast ett par korvbitar i toppen på varje och så går vi mellan pinnarna.

Först fotgående en liten bit och så "före" och så "stanna" precis framför pinnen och så "varsågod".

Hippie har  lärt sig att dra av korvbitarna från pinnen med blixtens hastighet. Det här tycker hon är en störtkul lek :0)


Satte några pärlhyacinter för ett antal år sedan. De sprider sig väldeliga.


Är t o m på rymmen ut i gräsmattan.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards