Alla inlägg den 9 april 2009

Av Britta Hammarström - 9 april 2009 21:07

Strax går kvasten till Blåkulla!

Ja jestanes - förr fick man springa igång kvasten och hoppas på att den inte storknade av tvåtaktsbränslet - i dag går det med readrift :0)

Men även dagens kvastar kan krångla - dessa databoxar......


Har haft en animerad sms-konversation med en annan påskkärring (tillika klubbkompis) i dag - jovisst, vi påskkärringar sms-ar flitigt både före och under färden ;)


Så här har det låtit i dag:

Hej! När åker du? Själv drar jag vid fyratiden. Det mesta är klart - badat katten i neon, satt lysdioder i hucklet, fixar just nu hjullagren på kvasten - blir raketbränsle i år.

Om vi ändå inte syns önskar vi dig och de dina en riktigt Glad Påsk! Kram!


Mitt svar:

Drar i morgon bitti - har ny kvast, Harry Potter-modell !!

Stina är skitsur för att hon skall spela katt :0)

Glad Påsk själv


Kompiskärringen svarade nyss:

Tjean! F-n vilken motvind jag har! Flyger förbi  hos dig strax, ska du med så leta reda på kvasten snabbt!


Varpå jag riposterade:

Kvastjäveln trilskas! Måste meka lite, kör ikapp senare.

Stina har lurat på Hippie kattgrejen för två grisöron. Bitte sa bara "fat chance morsan" :0)







Av Britta Hammarström - 9 april 2009 12:10

Jojomensan!

Min kriminella bana blev dock kort - brott lönar sig inte......


Bytte som sagt däck tisdags.

Onsdag morgon började jag fundera på om det inte var lika bra att göra service på bilen före besiktningen.


Besiktningen ja!!! När är den????


Kollade - gulp!!!

Datum passerat - bilen har körförbud - iiiiiiik!

Kastade mig på telefonen och fick en tid till besiktning i dag 09 30 - tackom och lovom.Smög på tysta hjul ut till klubben för att ha valpkurs i går eftermiddag- höll fingrarna i kors att fabbo polisen inte skulle stå i Tappström på hemvägen - puuuuh, hemma.

Första gången på 39 år som jag schabblar med besiktningen.

Nu kör jag en väl omsköt V70 och ingen trafikfarlig skrothög - men körförbud är körförbud.


Besiktningen gick snabbt, trevlig kille som fixade den - klappade om vännerna, som jag av gammal vana tog ur bilen. De flesta besiktningssnubbar brukar vilja det, trots att de sitter i bur - allergi kanske.

Den här killen hade inget emot att de satt kvar, men jag tyckte att det var bättre med lite extra miljöträning.


Vi satte oss på stolarna vid väggen, vännerna hälsade på diverse folk.

Så började det lyftas upp bilar här och där, vad skrammel och stånk!

Hippie backade ett steg första gången, tittade misstänksamt på liften, kollade hastigt min reaktion.

Eftersom den var noll så satte hon sig lugnt och beskådade det hela.

4 gånger hann liften gnissla upp och ner, slangarna till avgasrören, fladdra upp och ner,  bilar åka förbi , ungefär en noslängd ifrån vännerna, kav lugna alla tre, Bitte fick jag hindra från att stoppa ner huvudet i "lifthålet" i golvet   - kalastjejer!


Bilen mådde utmärkt så när som på att bägge spindellederna fram måste bytas - det är ju förslitningsgrejor, inget att knota om , den skall ju ändå till verkstaden - med lite större räkning som följd, än jag först trott.Som sagt, brott lönar sig inte :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards