Alla inlägg den 22 april 2009

Av Britta Hammarström - 22 april 2009 19:59

Vaknade och mådde tjyvis.

Var och tränade på klubben i går kväll, inte helt i form, men sisådär. Vännerna var i bättre form än jag. Hade betydligt mer kläder på mig än under sökträningen, men hade fortfarande inte tinat upp riktigt. Hem och tog en mycket het dusch, the´och så i bingen.

Men tjyvis i morse...

Vovvarna gick ut, fick mat och så la vi oss igen. Jag ville inte ens ha thé....

Halvslumrade ett bra tag och så upp igen. Fortfarande mående tjyvis.

Överlade med mig själv om jag skulle ställa in valpkursen -nääää...


Förmodligen blev jag ännu mer nedkyld än jag trodde i går och nu fick jag lite stryk för det.

Lyckades så småningom få i mig en rostad brödskiva och en halv kopp the´ - mådde lite bättre.

Kort prommis med vännerna och så drog vi till Bussgodsterminalen i Farsta, dit trissor och övriga aggremanger tillhörande elharen, hade kommit.

(nära och bra :( )


Till klubben, tog hand om vännerna, åt ytterligare en (medhavd) rostad macka och drack en kopp the´och så var det dags för valpkurs.

Vi var i skogen större delen av tiden, valpägarna fick pröva på lite sökövningar, gömma godis i träd (d v s runt stammen, i barken) och lite andra småövningar som kan vara bra att pyssla med under promenaden.

Så tränade vi lite balansgång på bänkarna nere på appellplanerna, prövade på hopphinder (lågt!) och så gick vi in  och snackade en stund - om fästingar, ormar, getingar, rävskabb m m....

Efter avslutad kurs omhändertagande av mina vänner. Stina haltar lite på vänster framben, har sträckt sig under någon rusning - får ta´t lugnt och gå kortkort i koppel några dagar - och huuuur kul tror ni att hon tycker det är :0)


Tja - sedan har jag inte gjort så mycket mer. Ätit lite - och det gick bra, mår betydligt bättre nu. Tänker glane lite på danska serien Sommer, sedan blir det lights out.


Svejsan!







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards