Alla inlägg den 2 april 2009

Av Britta Hammarström - 2 april 2009 19:44

Lika härligt i dag.

Först lite tjurigt på morgonen, himlen låtsades som om det skulle bli grått under dagen - men så stack solen upp näsan och tryckte bort gråheten.

Tvättat golv (en tätt återkommande syssla i dessa dagar...) pysslat lite på tomten, gått prommis, tränat på min "appellplan", haft broder Lars på fika å eftermiddagen.

Ringt lite samtal för villaägarföreningens räkning.


Och så tog jag vännerna och åkte iväg för en lite längre promenad. Vi startade strax före 18 och gick till cirkus 18 45. Stilla, ingen blåst, ljumma vindar, en lite "vild himmel"


Vidunderligt skönt att kunna gå och strosa fram till strax före 19 och det är fortfarande ljust, solen hängde sig kvar ovanför horistrunten, lite halvdold bakom molndis - men kvar.


Före kvällspromenaden gjorde jag en avstickare till "grabbarna grabbers" på torget i Ekerö centrum. Nu har de kommit med sina klädstånd. Detta mina  vänner, är i stort sett mina hovleverantörer när det gäller kläder.

Eftersom jag till ca 90 % går klädd i "hundkläder" är det ypperligt att handla av dessa gossar.

Störtbra brallor, fickor överallt, i synnerhet på benen, avtagbara ben i två längder, massor med olika färger - 150 spänn paret!

Finns också ofta bra, enkla tröjor. Jag har även köpt lite "finare " brallor och tröjor - helt ok kvalitet.

Mandrom går ytterst sällan klädd i kjol - läs en gång/år max!

Här hänger ett antal kjolar i garderoben - jag har skänkt till insamlingar och slängt, men en del är kvar - när i jesse namn skall jag använda dom?

Även vid festliga tillfällen skrudar jag mig i brallor - gillar inte kjol!

Jag får väl kränga på mig något kjoltyg om tre år - när jag fyller 70 bast - om man då är med på banan fortfarande:0)





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards