Alla inlägg den 11 april 2009

Av Britta Hammarström - 11 april 2009 14:29

Påskaftonslunch här hos mig.

Tack snälla barn, svärson och svärdotter för den fantastiskt vackra påskbuketten, den kommer att fröjda blick och sinne länge hoppas jag.


Vi åt en god påsklunch, ganska lagom med käk, men mätt blev man....

Behövs sannerligen inte mer mat i dag.

Det blev en väldigt billig runda med snapsflaskan - ingen ville ha! Alla skulle framföra fordon under dagen. Vi nöjde oss med påskmust, öl och cider.

Efter ägg, sill m m så bjöd jag på chokladpudding med vispad grädde - något som hela familjen är barnsligt förtjusta i.

Janne och pernilla väntade främmande och Olle och Bettan har just nu 6 hundar att ta hand om (fyra egna och en inhysingscollie över påsken), så nu har hela konkarongen åkt var och en till sitt.

Den sjätte hunden hos B och O är Hippe som åkte med dem hem. Hon är på kollo på Helgö till i morgon, ity hon icke kan följa med till Kistamässan.


Bitte och Stina går in som nummer 60 och 64 i ringen i morgon. Jag behöver inte häva mig upp i ottan, men tänker ändå vara ute i god tid.

Fick rapport om att det varit fullständigt kaos på parkeringen i fredags, parkeringsautomaterna hade fått spunk hela bunten, fungerade inte, tog inte kort, folk var mäkta förgrymmade.

Det gick visst att pröjsa med mynt, men hur många gör det i dag?

Jag har försiktigvis försett mig med 80 kr i mynt - 80 spänn för parkeringen,  är det klokt det?


Förväntar mig inte något egentligen av denna utställning - jag gör som jag brukar - åker dit nollställd utan högtflygande planer - det blir så mycket roligare om det eventuellt ramlar ner ett CK eller så :0)


Nu går jag ut i det sagolika vädret och klipper min hallonhäck.





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards