Alla inlägg den 12 april 2009

Av Britta Hammarström - 12 april 2009 19:55

For heavens sakes Pete (Hilmas dad) - stay out of the sauna :0)


Av Britta Hammarström - 12 april 2009 17:43

Tja, jag måste säga att det var en lite avslagen tillställning. Inte särskilt trångt i lokalen, det var skönt, men en väldigt trist lokal.

Jag kände mig hela tiden som om jag var i Sollentuna rackethall, inte i en mässhall :0)

Ruggigt dålig luft och (i mitt tycke) lite skarp belysning.

Långt till parkeringen och den kostade som sagt 80 spänn - rena rånet.


BIR blev - inte helt oväntat - Skogsbygdens Nora Supernova

BIM blev Bodeneis Carr Calgary, ägd och visad av Kirsi Hotanen, Finland


Säga vad man vill (och det är det ju många som gör :0) om alla Noras vinster, men det är en så väl hopkommen liten dam.

Men inte ens Nora gnistrade i ringen - ingen hund var riktigt till sin fördel i dag - jag tror att det berodde på ren syrebrist!


Hur gick det för mina älsklingar då?

Bitte kom 4:a i championklass - inget CK, men hyfsad kritik.


Stina blev BIR-veteran med CK, bra kritik, men placerade sig inte i bästa tikklassen.


Domaren - Natalja Nekrosiene från Litauen - jobbade målmedvetet men kanske förstod man inte alltid hennes val - men det gör man ju aldrig :0)

Det delades ut några tvåor och hölls igen lite på  CK.

Hennes "grej" var tydligen "dip behind shoulders", det fick var och varannan hund.

Det jag var mest fascinerad över var att hon hade värstingtajta stövlar med jättehöga klackar - hade tydligen haft dom alla tre dagarna - jag hade dött efter 10 minuter :0)

Funderade ett kort ögonblick på att stanna och gå in med Stina i stora ringen, men valde att komma ut i friska luften. Kändes inte som ett bra val att sitta i den här betongbunkern till kl 17 för att gå ett varv och (förmodligen) inte mer. Annan litauisk domare i veterangruppen.

I grupp 5 var det en thailändsk (!) domare, så vi får se hur det går för Nora.


Här är i alla fall  Fina-Stina med sina rosafletter och sin lilla vinst.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards