Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Lydnadstävling i Sätra

Av Britta Hammarström - 18 april 2009 16:44

En rackarns väder!

Kallt, snålblåst, några gånger yrde lite snökorn i luften.

Men mycket god stämning, trevliga människor och dito hundar.

Dagen började med att både Conny, som skulle vara skrivare, och jag körde fast på den plan som skulle vara parkering. Den sades vara fast nog att köra på - men icke!

Conny och jag kom samtidigt, han vinkades in på planen, när han kört bara en liten bit såg jag att "detta går inte". Jag hade precis hunnit köra in på planen, var bara ett par meter in, men mina däck bara slirade då jag försökte backa ut igen. Det såg helt ok ut, men var det absolut inte.

Vi fick dra ut min bil bakåt med bogserlina, jag hade bara stått med hela hjulen i lera om jag försökt bråka mig ut.

Conny stackarn stog bergfast - men det löste sig med några bilmattor och ett antal personers påskjutning.

 Rask omdirigering av alla tävlande och funktionärer till andra parkeringsmöjligheter. Det lyckades efter lite pusslande.


Började tävla med Bitte.

Hon gjorde allt, fick poäng på allt, men jag kände att hon inte riktigt var med. Hon börjar "gå in i dimman" efter sitt löp, är lite trött och inte helt koncentrerad.

Vi kom på en andraplats med 156 poäng, 4 retsamma points från ett förstapris. Men det tar jag med jämnmod. Nu fått Bitte ta lite paus, "träna roligt" tills dimman lyfter igen :0)

Här är Bitte med sina priser


Så var det ettorna och därmed Hippies tur.

Platsliggningen gick galant, så fick vi vänta en stund, Hippie hade startnummer 7.

Och så gick vi programmet - Hippie, du är så duktig :0) Det bara flöt! Hippie var glad, koncentrerad, fokuserad!

Vi knep förstaplaceringen med 192 poäng!

Det som var extra roligt var att placering 1-5 besattes av collies (här fanns ju även andra raser med och tävlade) - alla med förstapris-poäng.

Mamma är så stolt över dotter Bettan som tog ett förstapris och en fjärdeplacering med Fornborgens Gamma!

Jag gjorde även  exteriörbeskrivning på Hippie i dag - riktigt bra!

Här är Hippie med sina priser - dom var många!


Prisbordet var verkligen fint - Mia, du är helt suverän på att ragga priser :0)


Och som grädde på moset - jag tog två vinster på lotteriet också :0)


På väg hem från färjan gick vi en promenad med Birgitta, Bobby och Nadja.

Nu är det rast vila som gäller - mina ben är trötta:0)


Ett stort tack till alla de funktionärer som jobbade hårt i dag! Ni är både duktiga och trevliga!!



 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

18 april 2009 17:22

Hippie, Hippie , hurra, hurra, vilken prestation av er båda.Extra roligt efter allt colliedebatterande, att visa att de kan.
Även Bitte får våra gratulationer, för hade hon bara ..... så hade förstapriset suttit där. Vi inbegriper även hon som följde med in på tävlingsplanen. Ni är jättebra alla tre.
Kramar från oss på Tyresö

 
Anna

Anna

18 april 2009 18:52

Vilken duktig Hippie - och matte! Stort grattis :)
Nästa gång så fixar Bitte förstapriset - retligt när det är så nära.

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Britta

18 april 2009 19:01

Tack för grattlachoner!
Bitte har faktiskt ett förstapris i tvåan, men vi har snackat om saken hon och jag, hon har LPI och vill gärna ha LPII också, så vi jobbar på :0)

 
Larsson

Larsson

18 april 2009 20:10

Vi här från vår skogskant kan bara instämma!
Jädrigt bra gjort!!! GRATTIS!

Å visst kommer Bitte att greja det galant nästa gång. Det är bara för dig Britta, att se till att hon inte vill leka bi när ni ska tävla :))

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunvor

19 april 2009 09:42

GRATTIS till dig och dina duktiga hundar.

 
Ingen bild

trollet

19 april 2009 10:38

Trollet smyger förbi längesedan trevlig vår önskar jag dig.Själv fryser jag i vårsolen

 
Solan

Solan

19 april 2009 15:58

Grattis till fina resultat! Bitte kan ju det vet vi det var väl inte rätt dag? Men det är jätteroligt när det går bra för er!
Vi håller tummarna för Bitte nästa försök till LPII !

http://superninja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards