Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Hur kan det komma sig....

Av Britta Hammarström - 17 april 2009 16:39

...att almanackan är så in i bänken fulltecknad den här tiden, varje år?

Det är precis som om allting måste göras nu!

Varenda helg späckad och tammetjyven vardagarna också.


I morgon kommer ett antal Mälarö BK-ekipage förhoppningsvis att synas lite i diverse resultatlistor.

Vi är fyra stycken från MBK som tävlar lydnad - Collieklubben har officiell lydnadstävling, klass I och II samt exteriörbeskrivning i Sätra.

 SBK:s Stockholmsdistrikt har DM i spår och där deltar sex Mälarö-ekipage - länge sedan vi hade så många spårekipage i elitklass - himla roligt!


Nu får jag väl sätta mig ner och köra med lite navelskådning för att komma i rätt mental form till i morgon :0)

Närå, jag har för många år sedan upphört att vara nervös när jag tävlar eller ställer ut - förspilld kvinnokraft ;)


Annat var det när jag tävlade de första två, tre åren i början på 80-talet - mein Gott!

Man visste inte om man stod på fötterna eller huvudet när man darrade in på plan eller i ringen.


Det går som det går.

Jag gör mitt bästa och vovvarna med  - och dom är lika älskade hur det än går.

Går det bra blir man väldigt glad, går det mindre bra undrar man vad man gjort för fel.

Det är aldrig hundens fel, jag har hittat på det och det är min förb...skyldighet att göra det begripligt, roligt och motiverande för hunden.


Som tur är förekommer nog inte längre det förfärliga oskick man kunde se förr. (Sorry gubbar, men det var mest ni som gjorde det). Det gick dåligt på en tävling, man såg en störtsur förare dra med sig hunden in i skogen - kanske inte bara för en trevlig liten rastningsrunda - fy,fy,fy!!



 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

17 april 2009 19:30

Vi håller tummar och tassar för er imorgon. RING och berätta.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards