Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Britta Hammarström - 20 augusti 2008 21:40

I går afse, när mandrom skulle kasta sig i bingen - plötsligt stannade jag till och lyssnade - "hmmmm, så tyst det är" - jojomensan, det förpipplade, förgrömmade, eländiga gamla träfodralet stod där och blåteg, inte ens pendeln rörde sig......

Jag blir gaaalen!


Min snälle urmakare ringde i dag för att efterhöra om det lilla rara verket skötte sig - jag svalde tre gånger och sa sedan som det var - hörde en djup suck i andra änden.....

Mina vänner Ulla och Lasse har väldigt roligt åt det här och kommer med små antydningar om att den gode urmakaren nog fixar till det här bara för att få komma hit och umgås   -  ähhh!

Han är ytterst noggrann och med tanke på vad jag bladade av för att betala kalaset, så förstår jag att han vill att det skall fungera.

Den arme mannen kommer i morgon förmiddag för att utföra någon slags besvärjelsedans runt eländet :0)


Börjar så smått förbereda Skåneresan i nästa vecka, trädgården måste ses över, gräset växer något kopiöst, det måste klippas minst en gång innan jag åker. Äpplen skall krattas upp, äpplen skall plockas, det skall kantklippas....

Bilen skall städas, huset skall även det få sig en omgång - hatar att komma hem till ostädat hus.


Fredag är det som sagt dags för herpesvaccination. Funderar starkt på att ta en sväng förbi Albano måndag förmniddag innan jag anträder färden mot sydligare nejder - för att ta ett progesteronprov - alltid bra att ha ett "startbud".


I morgon skall det bli storborstning av Hippie - jag har bara tagit med "hartassen" ett tag , nu måste vi ta´t ordentligt - och klippa tassarna.








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards