Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Britta Hammarström - 8 augusti 2008 16:41

Mission completed!

Beväpnad med diverse aggremanger åkte jag till Kungsberga och anföll husvagnen.

Drog för säkerhets skull på mig regnställ, här kunde man tänka sig att bli blöt in på skelettet, både p g a uppifrån kommande väta och p g a tvättande och blaskande.

Från ovansidan höll det sig rätt lugnt, enstaka dugg, men inte mer.


Jobbade på  - härligt att göra ett jobb där man verkligen ser resultat momentant :0)

Janne anslöt och hjälpte mig, han har betydligt bättre räckvidd än jag, med sina 1.94 nådde han bra på taket.

Sam jobbade vid vedklyven - många träd är nedtagna och på väg att bli ved.

Lisa pysslade inne och Pernilla pluggade. Eli var några timmar på dagis.

Efter slutfört jobb blev det fika - gott!

Pernilla skulle gå ut och beundra husvagnen när hon var klar inne - jag rådde henne att ta på sig solglasögon :0)


Vovvarna hade varit i skogen före husvagnstvätten, fick också komma ut och röja på ängen i "halvtid" - kollade att Simon katt var inomhus. En gång var han inte det......Då fick Janne hämta ner honom ur ett träd........Simon är inte så modig....


Har nyss varit en tur i skogen igen, en kortis bara - kollade av ett av mina svampställen - inte en kantarell så långt ögat nådde. Däremot hittade jag lite i förmiddags + en kanonfin kungschampinjon (läcker).

Nu gör vi inte mer i dag.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards