Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Britta Hammarström - 19 augusti 2008 18:44

Sökträning på förmiddagen.

Hippie = duktig

Matte = nöjd

Nu skall vi kika lite på om det kan finnas en lämplig söktävling i Stockholmsområdet, innan det blir för risigt väder.Hade anmält Hippie till lydnadsettan på Apollogruppen den 27/8, vi stod på reservlista, men även om vi kommer med så blir det tji tävling denna gång.

Jag och småbrudarna är då i Skåne och Hippan är på kollo på Helgö.

 Småvalparna får en lektant till, nu har de tant Gamma som lajar med dom, förutom morsan (som börjar bli rätt trött på sina barn).


Tog en tur i skogen på eftermiddagen - håhåjaja, nu ligger det en svampskörd på diskbänken och väntar på rensning - det får snart vara slutplockat nu - även ungarna börjar väl få nog.

Hämtade Eli på dagis, Sam och Lisa börjar skolan i morgon, men de ville också hänga med till farmor, så jag fiskade upp dem på en busshållplats.

Lite lek och stoj med "hunnarna" sedan kom Lejonkungen 3 fram och så var Lisa och Eli helt upptagna fram till middagen. Sam läste tidningar.

Gjorde en stor form makaronipudding. Det var längesedan jag gjorde det och ungarna viftade och hojtade "yipppiiii".

Det åts och åts - så kom pappa Janne och lassade upp en bautaportion han med - kvar finns en liten klutt....

Nu har gänget åkt hem.


Jag har fått tid att tänka lite.En mycket god och kär vän miste sin man i går, efter en lång och svår tids sjukdom.Du vet att vi alla tänker på dig som är kvar. Jag har gjort exakt samma resa själv och vet precis hur det är.Det kommer att gå  - du har också barn och barnbarn omkring dig och du har hundarna - och du har oss!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards