Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Britta Hammarström - 12 augusti 2008 19:43

Under skogspromenaden i dag hände samma sak som häromdagen - ett gäng fågelungar sprattlade iväg i ljungen.

Jag är urdålig på fåglar, men kan det möjligen ha varit starungar?

Spräckliga var de i alla fall.

Hundarna blev naturligtvis oerhört intresserade - vad var nu detta som tjattrade iväg på marken?

Alla tre for fram mot ungarna- men se då behövde matte bara säga "nehej då, dom bryr vi oss INTE om", så vände de och kom tillbaka till mig.

Inga försök att knipa någon unge, ingen "dövhet" och vilja att fortsätta - väldigt duktiga flickor var dom!


Gjorde precis likadant när vi råkade på ett gäng för ett par dagar sedan - då var även två flattar med i gänget - ingen knep någon unge då heller utan alla hundarna kom snällt tillbaka.

Egentligen verkade de mest nyfikna, det fanns inte den där hetsiga jaktivern.

Skönt! Inte så kul att operera ut en halvdöd fågelunge ur truten på någon av dem.

Småttingarna håller väl på med flyglektioner kantänka - men jag kan inte på minna mig att jag stött på så här många tidigare - de här mötena skedde på två helt olika platser, så det kan inte ha varit samma ungar.


I dag fick det bli "riktig" dammsugning - jag misstänker att det kommer in en hel hop med fällande hundar i huset, medan vi är i skogen - verkar omöjligt att så mycket hår kan komma bara från Stina och Hippie :0)


Ordentlig träning med alla tre på kubben, i lugn och ro, alla tre fick var och en gott om tid. Passade på att leka med Hippie när det var skotträning.

Ingen reaktion i dag heller - bara roligt att kampa med bollen i snöret.

Tvi, tvi, tvi.....


Nu måste jag ta itu med att hitta en B-figurant till, till vårt MH den 20/9.Väntar också på besked från en beskrivare - samma knep och knåp varje gång att få ihop "personal" ;)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards