Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Britta Hammarström - 3 augusti 2008 19:44

..Lindström


 





Av Britta Hammarström - 3 augusti 2008 16:22

Klippte den del av oxbärshäcken som inte är "under föryngring", d v s starkt nedklippt och på god väg upp igen.

Totalt kan det väl vara ca 25 meter som jag klippte - och blev så irriterad på att kärringen inte orkar lika mycket nu som förr. Att hålla häcksaxen (eldriven)på raka armar över huvudet och klippa ovansidan av häcken - det går bara inte.

Jamen, det kunde jag ju förr! Att förr förmodligen rör sig om för 20 år sedan hör inte hit,gggrrrr....


Hann i alla fall kratta bort klippet innan regnet kom. Struntade i att det regnade och tog polarna på en liten runda. Nu lyser solen igen.

Den längre promenaden i dag förlades till åsen vid Myra sandtag - både den åsen och Jungfrusundsåsen är delar av Uppsalaåsen, som går genom hela Ekerö kommun.

Och så Hippie och hennes störar - inte räcker det med en liten pinne, nä störar skall det va´och med skall dom...



Efter ett tag brukar jag hövligt men bestämt tillhålla damen att lägga ifrån sig stören - jobbigt att få slängar av den på benen hela tiden - Hippie vill att jag skall ha dragkamp med henne se;) Om inte jag ställer upp så förföljer hon Bitte tills Bitte hakar på i ena änden och drar ett tag. Stina kan dra ibland, men även götarna tröttnar på stör-Hippie och nonchalerar henne till slut.


Fridfullt att gå på åsen, det är en bit av den vandringsled som går kors och tvärs över öarna.

Just här ses på ena sidan, åker och äng + (naturligtvis) en golfbana.ng

På andra sidan "Lejk Malaren"


Om Bitte löper??? Nääää....




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards