Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Britta Hammarström - 15 augusti 2008 23:38

Började dagen med att gallra äppelkart - skulle ha gallrat betydligt mer än jag gjorde, i våras....

Nåja, ännu så länge kan jag plocka goda, ätfärdiga äpplen utan röta och rönnbärsmal - även om dessa båda gissel förekommer talrikt i båda träden....



Besök på klubben å eftermiddgen, prommis i skogen och lite lätt platsliggningsträning med Hippie.

Lägger henne, går ifrån ca 20 meter , lägger  demonstrativt ner "boll-med-snöre" bakom mig, väntar.....

Efter ca 1 minut går jag tillbaka, berömmer, berömmer, sätter upp Hippie och så "varsågod, gå och ta den"!!!!

Hippie far som en raket ut och hämtar sin älskade "boll-med-snöre", kommer skuttande tillbaka till mig och vill ha dragkamp. Grejen i sig är jättekul, men ännu roligare är det att leka med den tillsammans med matte :0)

Förhoppningen är den att Hippie skall sluta med att äta gräs och sniffa runt på platsliggningen - hon ligger still, men de här aktiviteterna betyder avdrag i poäng.

Kan hon lära sig att fokusera på en "älsklingspryl", är det toppenbra - på träning får hon den alltid - på tävling får hon den utanför tävlingsbanan - belöningen uteblir aldrig!  Verkar fungera bra.


I skogen blev det en del "hopp upp på sten"


"Får vi godis nu"? Visst!



Och så "sakletaren" Hippie - var i hela friden hittar hon alla öl- och läskburkar? Miljöhund...


 Hemma igen plockade jag bort en del vissnat i rabatterna -

än så länge har hortensiorna bidragit med en - men en magnifik! - blomklase.


I afton har jag och polarna Ulla och Lasse käkat kräftor. Svenska! Från Vättern! Dyra!

Men vi är lite besvikna ändå - de motsvarade absolut inte priset (325:-/kilot)! De småländska jag köpt tidigare (under flera år) har varit kolossalt mycket bättre (245:-/kilot) . Vätternkräftorna var alldeles för söta och menlösa i smaken - köpta på ICA.

Nästa år blir det smålandskräftor igen - hittills har de varit oslagbara!







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards