Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Nöjd med dagen

Av Britta Hammarström - 29 december 2007 18:10

Efter en rejäl runda på Troxhammars golfbana vidtog träning på klubben.

Hippie: Positionsträning,början till läggande under gång samt ta och hålla apport.

Bitte: Positionsträning,apportering samt budföring.

Stina: Positionsträning, hopp-apport samt fjärrdirigering.

Alla tre var redigt på hugget - vickande stumperumpor och svepande långsvans, bara stora flin i fejset.


Precis då jag gick upp från appellplan med Stina kom de första regndropparna och när vi körde hem vräkte regnet ner.Får se om jag hinner ut och lägga ett par spår i morgon, till Bitte och Hippie, båda kandidater för appellspår i vår.

Bitte har ju tävlat appellspår en gång men det fattades 11 poäng till uppflyttning.


Vi får besök av en svart schäferpojke på 1,5 år i morgon, han behöver lära sig att umgås med andra hundar och då är det bäst att börja med tikar :0)En kolossalt trevlig schäferhane, balanserad och mysig, men har inte fått träffa så många andra hundar tydligen. Skulle bli polishund men räckte inte riktigt till och är omplacerad i en mycket kompetent familj.


Mellan promenad och träning i dag, blev det en fika med några klubbkompisar - det var en hel del folk på klubben i dag, träningsabstinens efter helgen? :0)

Klubbstugan är så fin, så fin, ett gäng duktiga medlemmar har knogat på och målat om största delen av stugan under mellandagarna - stugan ser nu ut som den värsta konferensanläggning :0) Verkligen snyggt jobbat!


Storstugan

 


 Lektionssal 1


 Lektionssal 2


Mandrom kände ett litet nyp av dåligt samvete över att inte ha  deltagit, men förnuftet sa att ryggbastet inte skulle må så bra av det och jag avstod - kunde också lugna mitt samvete med att jag gör annat för klubben samt att jag (och många andra) lade  ner flera hundra timmars arbete när vi byggde och målade stugan en gång. Jösses, så vi slet - men kul var det:0)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards