Alla inlägg den 7 december 2007

Av Britta Hammarström - 7 december 2007 21:55

Ja du vet, en klåfingrig bloggare kan ju inte låta bli att babbla iväg lite, när man varit på kalas :0)

Per och Marianne bor en bit från allfarvägen, hade väldigt smart och stämningsfullt laddat med marschaller - inte helt lätt att hitta och kolande svart - marschallerna var välkomnande och vägledande bloss i mörkret, ända från stora vägen.

Massor med folk var det och stämningen var hög - släkt och vänner, mycket hundfolk förståss. Det kommer att ta Per ett bra tag att öppna alla paketen..

Vi försåg oss av all den goda maten och bänkade oss i trimrummet (var annars:0) ). Här satte sig också gamla klubbkompisarna, tillika labradorägarna Conny och Marit (Conny är en av de absoluta stöttepelarna i MBK:s styrelse).

Det åts, dracks och glammades, unisont hurrande och sjungande för "föremålet" skedde och så glammades det igen.

Vi hade hur trevligt som helst vid vårt bord och fick även rå om Per en stund.


 Marianne var på rörlig fot mest hela tiden - mycket att stå i var det, man vet hur det är...


Och här är Conny , klubbkompis som sagt, ända sedan 80-talet. Både Conny och Marit är också trogna läsare av Oxbergsbloggen - man tackar ödmjukast ! Det undrades om jag skulle skriva något om 40-årsfesten - därav rubriken :0)

Conny umgås med en av husets tre softisar.

Jag tog ett kort av Marit också, men det blev alldeles för mörkt - verkligen ett obra kort, gick inte att få tillräckligt ljust - ursäkta Marit!


Vännerna utförde sedvanlig krigsdans när jag kom hem - fick gå ut, men var inte särskilt intresserade av det - ville in igen och höra allt om festen :0)

Kvällskexet fick de när jag blev hämtad av Bettan och Olle, nu blev det en bit leverpastej till var och en.

Förlåt, jag hörde inte? Bortskämda??? Nu förstår jag inte alls............


Av Britta Hammarström - 7 december 2007 16:43

Det är snart dags att börja utveckla gälar - om det här vädret fortsätter.

I dag.....aammeen det är bara för gräsligt.....

Valpkurs kl 11 00, innan dess skogen med doggarna, sanering och så fick de faktiskt vara hemma, så att di hade en chans att få torka ordentligt.

Teddy ooch Douglas fick prova på lite på agilitybanan, göra lite kontaktövningar och inkallning, sedan fick dom springa och leka. Det gick bara inte att de skulle stå still i strilregnet. Vi vandrade runt på appellplanen och killarna fick springa och hålla sig varma. Sedan gick vi in i stugan, gjorde varm choklad och tittade på Memea Mohlins film "prata med hundar på hundars vis". Jag la en stor filt på golvet som grabbarna kunde ligga på. Lite råd och dåd och så klippte jag klorna på Douglas - gick utmärkt.


Så for jag hem, satte på mig ett torrt regnställ, snodde ihop ett par mackor, in med hundarna i bilen och tillbaka till klubben, snabb prommis i skogen med allihop. Vi skulle ha sökträning - Hippie får stå över ett par gånger, hon var väldigt ointresserad förra gången, hade fullt upp med sitt första löp, nu är hon i höglöp och förmodligen ännu mindre intresserad. i dag fick Stina "gå på banan" och hej vad kul det var. Träningen satt i, hon var jätteduktig - hmmm, skall man ta upp söket igen med henne.....

Stina var väldigt duktig och "på" i början när jag tränade mer på allvar med henne, men efter 6-7 skick sackade hon, inte fysiskt, men motivationen varinte längre på topp och det duger inte om vi skall tävla. Det är precis som om hon säger "men för göta petter, nu får dom väl för fanken hitta hem själva"! Får fundera över detta.

Stina är uppflyttad till lägreklass sök, men som sagt, motivation behövs om det skall gå vägen.

Kaffe och macka i stugan tillsammans med sökgänget, sedan blev det golfbanan ett tag. Mörkret sänkte sig och det bara toköste regn över oss.

Snabb handling av ny säck hundmat och ett förtjuuuuusande balsam till Hippies päls, garanterat välfungerande för utredning av lång päls - vi får väl se...

Nu skall jag börja fixa till mig själv, om tre kvart kommer Bettan och Olle och hämtar mig, då skall vi till hundkompisarna Per och Marianne - Per fyller 40 och har öppet hus.

Tre kvart för att bli presentabel, oj, bäst att sätta fart - undrar om det räcker :0)






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards