Alla inlägg den 18 december 2007

Av Britta Hammarström - 18 december 2007 19:09

I dag skulle jag egentligen ha varit med sökgruppen kl 10 00 ute i skogen. Men jag gick i strejk! Ryggen bråkar med mig, ontet från Hippie-badet och fönandet lugnade sig lite, men så kom två dagars springande och gående på de stenhårda golven på mässan - gomidda´!


Nu får jag nog ta det lugnt ett par dagar, så att svank och bäcken kommer tillbaka på sina normala platser :0)Men jag skall ju flytta alla möbler i vardagsrummet, ta undan mattor, tvätta och polisha parkettgolvet (Det enda i huset, tack och lov.....hur skall det gå?Vi får se, jag kanske kan göra det på något smart, arbetsbesparande sätt -(antagligen betyder detta:  halar och sliter som vanligt och får skitont i ryggen igen ;) ) annars får jag kalla in möbelflyttarhjälp från familjen.


Efter förmiddagspromenaden lämnade jag vännerna hemma - med långa fejs - och åkte till Coop Forum m m vid Bromma flygplats. Inköpte brända och destillerade drycker på Apoteket Röda Näsan samt virrade runt på den enorma Coopen. Nu är det egentligen bara frukt, grönsaker och mjölk kvar att handla till jul.

Köpte t o m julskinka i dag. Jag har - efter viss vånda och självövertalning - börjat ugnsbaka skinkan. Första gången jag gjorde det, kändes det direkt vanhelgande och FEL! Här har alltid kokats julskinka och det har gått så bra så!

Men nu måste jag motvilligt erkänna att det går minst lika bra (och är mindre slabbigt) att ugnssteka den. Må det så fortsätta.

Hittade en STOR  containertruck (Volvo) till Eli, den var verkligen bamsig, ca 55 cm lång  - jag var övertygad om att den var svindyr, men nej! Det var någon slags lockvara på leksaksavdelningen och betingade ett högst moderat pris - inköptes raskt.

Hemåt gick färden, så skönt att handla utan att behöva gnugga sig mot en präktig del av befolkningen.


Fixade lite hemma och så drog vännerna och jag till Troxhammars golfbana vid klubben, för ca 45 minuters promenad, därefter skulle Eli avhämtas.Vi hann med lite skojträning på agilitybanan också, alla tre i tunnlarna på en gång, strömhopp genom däcken, alla tre på bordet etc... Det var ett så märkligt ljus på golfbanan och runt klubben, nästan overkligt . Solen var på stark nedgång, månen uppe och mycket rimfrost överallt. 

Jag har inte ändrat färgerna ett dugg - det var så här !





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards