Alla inlägg den 9 december 2007

Av Britta Hammarström - 9 december 2007 20:06

"Se döden på dig väntar", heter Maria Langs deckare, vilken tilldrar sig till stor del på anrika Drottningholmsteatern - hittade den i bokhyllan.

Av Britta Hammarström - 9 december 2007 17:14

Jag blev hämtad av Janne och Pernilla kl 11 00, Eli var förståss med, men Sam och Lisa är hos sin mamma den här helgen.

Vi åkte till Drottningholm, där det är julmarknad utanför slottet. Det var knökfullt på de stora parkeringarna i parken och vid slottet, vi var sista bil in på "runda parkeringen", sedan var det stopp.

Det är vackert i Drottningholmsparken vid alla tider på året.




















 

 Hej hå, hej hå, mot marknaden vi gå...


 Massor med folk, massor med stånd, massor med fina saker - faktiskt ovanligt mycket snyggt! Ofta finns det rätt mycket "krafs" på marknader, men det var det absolut inte här. Pernilla och jag hittade lite julklappar och jag hittade en kul mössa till mig själv - hatar mössor, men man måste ju ha dem ibland.

Den gula byggnaden rakt fram är Drottningholmsteatern - där ges föreställningar varje sommar, alla kulisser etc är original. Förekommer åska t ex så framkallas den genom att man tippar en kista med stenar i fram och tillbaka. Om jag inte minns fel så förekommer åskmaskinen i en deckare av Maria Lang, "Drottningholmsmorden " eller något sånt´.

Jag undrar hur många länder som skulle arrangera en marknad med tusentals människor på och ikring, bara ett stenkast från huset där landets kungafamilj bor :0)


Vem behöver sittvagn, när man har en jättestark pappa :0)











Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards