Alla inlägg den 10 december 2007

Av Britta Hammarström - 10 december 2007 19:43

Det finns nog få saker som är så o-vackra som en nybadad collie :0)


Hippie traskade snällt in i duschkabinen och stod stilla med behärskad min

medan jag champonerade, sköljde, hade i balsam och sköljde. Det tog ett bra tag innan jag hade lyckats blöta igenom pälsen.

Hon är bara champonerad en gång tidigare och det var till förra utställningen, i somras. I dag var det betydligt mer hund att bada.


Torkade av henne med stora handdukar - hjälpte föga.... Det var mest för att det inte skulle droppa om henne när hon gick ur badrummet.

Fram med fönen - det går inte att stå  på golvet och föna henne - ryggen (min rygg) protesterar vilt efter ett par minuter. Jag måste lägga ett stort skynke på min säng, Hippie lägger sig där och jag fänar först ena sidan, sedan andra sidan. Jemine vilken päls hon har! Förra gången jag fönade henne hade hon inte hälften så mycket päls. Borsta, blåsa, borsta blåsa, borsta, blåsa......

Hippie gillar att bli fönad, hon ser verkligen ut att njuta, ligger blick still och nästan somnar. Bitte och Stina stog först och  flinade lite ute i hallen när Hippie blev badad - "hähä, vi slipper i dag"- men sedan var de idel omsorg och deltagande, stod eller satt bredvid henne i sängen och hjälpte till att torka henne medelst små slick här och där.


Så här blev resultatet efter drygt en timmes blåsande och torkande - stiligt!

Nu är det bara kvar att trimma lite på hasorna, det skall Bettan göra på torsdag, sedan kan Hippie blända domaren på Stora Stockholm på lördag :0)

 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards