Alla inlägg den 14 december 2007

Av Britta Hammarström - 14 december 2007 18:11

Förlåt blasfemin, inte illa ment, men så känns det.Ända sedan jag badade och fönade Hippie, har nedre delen av ryggen krånglat. I flera månader har jag haft ont av och till (kommer då och då, har varit så i många år) - så blev det lite bättre, men efter märklig arbetsställning vid bad och föning....ujujuj...Räcker med att jag flyttar lite möbler eller bär tungt - smack, så trycks bäcken och rygg ihop som ett dragspel och så tar man sig fram som en märla.Irriterande!!!Detta verkar vara lite av ett collieägarsyndrom.



 Vid träningen i dag på klubben, rörde sig Azlans husse med stor värdighet, hade besökt naprapaten som utövat voodoo på honom och fått det hela någorlunda under kontroll - orsak? Badning och föning av Azlan!Insåg att jag måste vidtaga åtgärder i dag på eftermiddagen, när jag skulle borsta och kamma igenom Hippie inför morgondagen. Kollade runt i huset, var kan jag ställa henne? - jag har ibland ställt henne på en av lavarna i bastun, höjden är rätt ok, men det är lite för smalt och lyset är inte nog starkt.Valet föll till slut på bordet i matrummet, ett gammalt stabilt bord i päronträ (jag vill langa ut det och skaffa ett nytt matbord , men Bettan fick krupp när jag andades om detta, "farmors matbord, det får du väl inte kasta bort" :0) Vi får diskutera saken - det kommer nog att försvinna på ett eller annat sätt...)



Bordet har rätt bra höjd och är stort nog. Ergo! Plockade bort fruktskålen och den lilla hyacinten från bordet, lät den ganska grova duken vara kvar, tog fram en stor vetbed och bredde ut på bordet.Ropade på Hippie och hivade upp henne på bordet - hon är verkligen oerhört samarbetsvillig, inga fånigheter, bara står eller ligger på bordet, alltefter mina önskemål. Vidtog så borstning och kamning - mest borstning. Nu är hon så fluffig och fin så att hon kan flyga bort :0) Västgötarna cirklade upprört runt bordet - detta är ju förbjudet område. "Vad försiggår?, Skall du ta upp henne på MATBORDET? Och varför får inte vi vara med?? Hallååå..."




Har också dammsugit upp en del Stina från golven samt tvättat bort de sista bevisen på att jag haft löptikar i huset (det har jag gjort varje dag i 4 veckor nu :0), men jag vägrar att ha tikar med byxor på). Tvättar hellre golv och byter ofta i sängen - det känns förfärligt konstlat och onaturligt att sätta brallor på tjejerna när dom löper - det mesta sköter di ju bra själva och resten tar jag hand om - så farligt är det inte.



Packat sittryggan, utställningshandlingar+stamtavla, vatten,små bitar av  kokt hjärta, liten skål, utställingshalsband+koppel, plånbok, kamera + lite annat smått och gott.Gjort god macka som ligger i kylen, kaffe fixas i morgon bitti.Tar med lite kaffebröd som räcker till Fornborgen-gänget (Bettan har säkert laddat också).


Klippt ut 10 stycken västgötar i styv kartong, 5 gula, 5 blå - skall hängas i tallris i västgötarnas monter i morgon. Den montern jobbar Karin Ernflo och Anna Jarander med i kväll, blir jättespännande att se resultatet - beskrivningen jag fått låter väldigt bra.Detta är första året på väldigt länge,som jag inte är direkt inblandad i montern, har bara bidragit med lite material, känns konstigt och lite "svikigt", men nästa år kör jag igen.Tidig revelj i morgon, upp 06 15 (fast då har vi redan varit uppe halv fem och så somnat om en stund), duscha och klä sig, fixa kaffe, ta ut vännerna minst en halvtimme och så iväg till mässan.Räknar med att vara där kl 08 00 och hoppas slippa gå en kilometer från parkering.



Birgitta kommer kl 10 00 och tar ut Bitte och Stina på en rejäl promenad tillsammans med Nadja, innan hon själv åker in till mässan för att titta, ställer inte ut i år.

Så får vi se hur det går, får Hippie åtminstone ett rött band? Kan vi gå in med en grupp? Blir det en fortsättning på eftermiddagen?Äh, jag sätter ribban lågt, som jag brukar, jag kör Jantelagen "tro inte att du är nåt´" och "förvänta dig att det går dåligt, så blir du så mycket gladare om det eventuellt skulle gå bra- men kämpa för f-n"!

G´afton!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards