Alla inlägg den 20 december 2007

Av Britta Hammarström - 20 december 2007 18:40


Jobbade på förmiddagen, fick med mig en liten julklapp från mottagningen, missade julmiddagen på Lilla Hasselbacken, var upptagen då tyvärr.

Stor julkramning med alla - vi ses igen den 5/1, då jag skall jobba nästa gång. Lagom - jobba var 14:e dag sisådär :0)


Promenad äver gärdena, sedan tog jag med vännerna i bilen och åkte till Siba för att hämta Janne och Pernillas  julklapp, en.......nä, hemlis.....

En fika hemma, hundarna fick mat och trädgårdsbesök och så for jag iväg till Kersgata och min trevliga frisös som har en liten salong i källaren, en kompis till Bettan och Olle, innehar svart ljuvlig schäferhane samt 9 höns och en tupp.

Här klipptes och kröktes (lätt) mitt hår, resten är som vanligt.......


Körde över lite bilder från kameran till datorn. Bilder från Närlunda-området, där jag bor, skall användas i villaägarföreningens vinterblänkare som jag skall tota ihop på lördag tänkte jag. Även bilder från gårdagens besök på golfbanan vid klubben - de bilderna får jag väl ta fram på julafton och titta på - då skall det bli +5 grader i di här trakterna, det är väl själva den att inte minusgraderna kan stanna kvar nu.


Apropos bilder - det är rent märkligt så lätt det är att stoppa in bilder i datorn, nu har jag samlat på mig en rackarns massa bilder igen - här måste saneras! Blir ett jobb för mellandagarna, att plocka bort dåliga bilder och lägga de bilder jag vill ha kvar, på CD. Nästa steg - puuhhh! DET blir ett jobb - blir att gå igenom CD-skivorna och plocka ut de bilder jag vill ha papperskopior på. Hur det nu är tycker jag att det är rätt trevligt med fotoalbum.


Tomorrow - julstädning av hus och aktivering av hundar. Köpte gran i dag också, en jättevacker silvergran, inte vanlig gran, inte ädelgran, det här är väl något mittemellan.


Här är bilderna från golfbanan.

Ett av hundarnas godisställen - frusna nypon, mums!





Vi springer hitåt.......                       Hej vad det går....


 ...och vi springer ditåt...


Klart för tornerspel!

 Nä, bara liten mannekänguppvisning - det var rätt kallt och jag tränade alla tre, det tar lite tid, då är det skönt med rock på när man väntar i bilen.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards