Alla inlägg den 16 december 2007

Av Britta Hammarström - 16 december 2007 21:22

Så var det här årets största hundjippo över! I år kändes Stora Stockholm större än någonsin, så otroligt med tävlingar och uppvisningar etc, förutom själva utställningen - och så mycket folk!!!Mycket folk även runt västgötaspetsringen.Stina trippade in och fick sitt CK, kom 3:a i championklass, men sedan åkte vi ut i bästa tik-bedömningen.

 Vi var i gott sällskap, det var 12 tikar i ringen.Dubbelt upp för Skogsbygden, både BIR och BIM

Domaren var en historia för sig :0) En norsk domare, enligt dem som kände till honom, gammal militär och det märktes minsann, han pekade med hela handen och grymtade ut order - ibland förstod man vad han ville, ibland inte. Han talade en blandning av norska, svenska och engelska (?) Men sa inte så många ord.Bedömningen gick med rasande fart, det gällde att ställa upp hunden blixtsnabbt framför honom, gjordes inte det så vände han ryggen till.Tur att Stina är så lättmanövrerad i ringen. Hon fick den abslout kortaste kritik jag någonsin sett : "utmärkt typ, välbyggd, välgående", 4 ord,  - det var allt.Jag undrar vilket tåg han skulle med........

Jag rastade Stina när juniortikarna var inne, det var en stor grupp, Stina kissade snabbt och lätt på en gräsmatta och så gick vi in igen. Vi hade ju gått en halvtimme precis innan vi åkte hemifrån. Bitte trodde inte sina ögon "du skall åka ifrån mig - i dag IGEN"!Efter bedömningens slut gick Stina och jag till stora ringen, där freestyleuppvisningen började 11 30. Anna och Yra var kanonduktiga och fick mycket applåder, jag försökte ta kort, men de blev alldeles på tok för mörka - det kommer säkert kort på Annas hemsida.Linda Laikre och Holly var lika duktiga som när jag såg dem första gången, publiken jublade!Pratade lite med "monterfolket", så duktiga ni är! Diplomet och kokarden verkligen lyste på väggen :0)


Fick bilder av Bettan från gårdagen, här kan ni se den "öronlätta Hippie" - tipparna kan visst vara mer markerade, men annars tycker jag hon är jättefin! Nu jädrar åker hästlinimentet på i morgon!



Som ni ser så tålde Hippie rätt handfast hantering utan att protestera :0)



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards