Direktlänk till inlägg 23 december 2007

Dags att rimma

Av Britta Hammarström - 23 december 2007 17:58

Jag skall nu sätta mig ner  och vrida ur hjärnan några julklappsrim - ve mig om jag inte rimmar på paketen.


Granen står så grön och grann i stugan - klädde den för ett par timmar sedan, hundarna tittade på lite småintresserat. Hippie såg väldigt undrande ut när jag bar in granen, men så ansåg hon att det skulle nog vara så.

Beundrade granen en stund och gick sedan ut i köket, fixade en kopp the´och satte mig vid köksbordet med DN.


När thésörplandet var klart, gick jag ut i hallen för att klä på mig och ta en promenad med polarna innan de fick mat. Och vad får jag se då i vardagsrummet?

Jo, fullt med små glitterbitar på golvet, en sönderslagen kula (självklart inte en av plast) samt en söndertuggad flätad korg.

Västgötarna sa med en mun "titta inte på oss, det är inte vi som har gjort det där".

Nejdå, boven var den fina, väna lilla collieflickan som satt mitt i alltihop med oskyldig min - apa!

Här har hon jobbat absolut tyst medan jag satt i köket, bara några meter ifrån brottsplatsen, jag had einte hört ett ljud. Precis så är det när hon drar trådar ur mattor - hörs inte ett knyst!


Nu började hon gå mot granen igen, men då haffades hon av matte och vi hade ett allvarligt samtal om saker och ting. Jag släppte ut dom i trädgården och dammsög upp skräpet, snyggade till granen och klädde muttrande på mig.  Hippie var fullkomligt obekymrad när jag kom ut,och skuttade runt som vanligt, ingen låg profil där inte  - tiddelipom, här vilar inga ledsamheter - den där damen........


Önskar nu alla läsare en lugn och fridefull julhelg  - och själv tar jag bloggledigt till juldagen.


(Äsch då, nu har jag ju klätt på dom i alla fall :0)





 
 
Ingen bild

skogstrollet

24 december 2007 15:24

Trollet sitter och myser i sin stuga lugnt och skönt ingen stress inga måsten.
Ibland är livet bara fridfullt.
Så Britta jag önskar dig och de dina en innerligt fridfull jul
Kramar från storskogen

 
Ingen bild

Britta

25 december 2007 16:09

Tack Trollet!
Stor julkram tillbaka!
Även här råder friden och icke-stressen :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards