Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Milde tid!

Av Britta Hammarström - 15 december 2007 20:39

Ser att Oxbergsbloggen i dag haft 128 besökare- kan det verkligen var riktigt? Jo, det verkar så.

Hoppas ni alla fått åtminstone lite valuta för besöket.


Skall bara tillägga om dagen - vännen Birgitta tog ju ut götarna på promenad på förmiddagen.

Kommer in, hej, hej, talar om för götarna att nu är det promenaddags - Stina studsar runt "JA JA! Jag vill gå med" - vad gör Bitte? Jo, tittar på Birgitta (som hon träffat ett antal gånger på promenad och i andra sammanhang, men aldrig så att säga varit med, vilket Stina hunnit med, under sina 7 år) och Bittes hela kropp och ögon säger "du är inte min matte, jag tänker nog inte gå med dig" och så kliver hon uppför trappan och försvinner upp i övervåningen...

Nåväl, Birgitta kunde förståss locka ner henne igen och så begicks lång och bra promenad - inga problem, Bitte travade på och med. Men när kosan styrdes hemåt igen, då attans, var det inte trav som gällde för Bitte, då ökade farten och kopplet sträcktes - homeward bound! Mattefixerade knäppgöte :0)


Som min man sa, när han var ensam hemma med tre västgötar "de ligger i en hög på dörrmattan och stirrar på dörren, jag försöker umgås med dem och de kan komma en liten stund och pliktskyldigast vara trevliga (ändå har alla mina hundar älskat sin husse högt och dyrt), sedan är det dörren och dörrmattan som gäller. Och hela tiden ser man ett litet svart moln över deras huvuden och i det molnet regnar det hela tiden".

Som sagt - knäppgötar.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards