Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Näst sista dagen...

Av Britta Hammarström - 30 december 2009 14:55

...på året träffades vi några stycken på klubben och tränade rallylydnad.

Jag gjorde ett par enkla banor, visade både med och utan hund hur "tänket" är, de övriga tre har aldrig tränat rallylydnad tidigare, men har blivit intresserade.

Efter dagens övningar var de heltända och vi tränar nästa gång på söndag - kul!

Kallt om näsor och nosar var det, korta pass blev det, varvat med spring på golfbanan eller i skogen. Hade kupévärmaren på så bilen var ändå varm och go´.


Ett gäng till var där och tränade lydnad och kontaktövningar, parkeringen är stor så vi kunde samsas bra.

Planerna är fortfarande inte "gångbara", men parkeringen plogas ordentligt och ofta och val i dag också helt nysandad - inga som helst problem att gå där.

Gemensamt fika efteråt, hade med mig saffransbullar - tur att jag tog en stor påse...


I övrigt har dagen varit lugn - jag har inte skrämt några stackars tonåringar eller burit mig åt på annat sätt   

Nu skall här städas och förberedas för nyårsaftonen. Vi blir 6 pers. här.

Menu:

Löjromstoast

Helstekt rostbiff med rödvinssås,

ungsstekta potatisklyftor och

pestoslungad broccoli

Ostbricka

Hemgjord panacotta med vit choklad

Och så lämpliga drycker därtill

Kaffe (så att vi orkar hålla oss vakna till 12-slaget.......)




 
 
Ingen bild

Mia

30 december 2009 16:42

Hej blir lite avundsjuk skulle gärna varit med på klubben. Här på landet var det -23 grader på morgonen. Jag tog en promenad mitt på dagen Iris, Ester och Tilda hade sköna täcken på sig och jag var välklädd då hade tempen stigit till hela -18.7 grader men träning nej det fick vi strunta i. Sitter nu inne i huset och eldar så kaminen glöder tempen har börjat sjunka igen är just nu - 22,3 grader. Vill passa på att önska dig ett gott nytt år.
Mia

 
Britta

Britta

30 december 2009 17:00

Huvva, så kallt ni har det!
Här är det mesiga -10 just nu, i natt var det -14 - räcker bra tycker jag.
När vi tränade mitt på dagen var det -8 och kav lugnt, under det blir det ingen träning.
Söket får allt ligga på is (om man får vara så rolig :0) ) ett tag, tills det blir mildare väder.
Önskar dig, Ronnie och vovvarna ett Gott Nytt hundår 2010!
Snart ses vi på träningplanen igen !
Jag tänker tävla i ridhuset 31/1 - how about you?

http://www.oxberget.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

30 december 2009 19:56

Förtusan Britta!!! Vi kommer. Jag tar med mig husse, matte, minimattar och minihussar Helga, Stina, KATTEN KATT ja hela stora familjen. Får vi plats??? Har du så det räcker???? Jag e glad om jag får slicka tallrikarna. Äsch!! Jag bara skojar. Du kan vara lugn det kommer inga galningar från Skåneland. Jag ville bara säga....Gott Nytt År Britta min bästa favo bloggare.Ja helt enkelt en tusan till Britta!!!. Goa fluffiga kramar från världens bästa Göte!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Britta

Britta

30 december 2009 20:48

För böveln Göte!
Klart ni får komma - blir väl lite trångt men vad tjyvingen - visst får vi plats!

Kommer ni så blir det många tallrikar att slicka Göte-gullet!
Om ni inte kommer - nyårskramar och pussar till er alla - till dig BästGöte (hihi, är du kanske egentligen en VÄSTGÖTE???)
och samtliga två- och fyrfotingar i din familj!

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards