Alla inlägg den 17 december 2009

Av Britta Hammarström - 17 december 2009 17:22

Bettan åker förbi och släpper ut vännerna under kvällen - toppen - nu kan man koppla av !

Det blir bil till Brommaplan och parkering i P-huset därstädes, sedan T-bana och apostalhästarna - bussarna går inte här ute.......


Nu åker vi.

Av Britta Hammarström - 17 december 2009 13:43

 ...ni vet - först kommer inget, så kommer en liten dutt och så kommer alltihop - kaploooff!

Först kom lite snö - lite lagom så där.....

I morse träffades vi på klubben, gjorde lite markeringsövningar runt parkeringen - hundarna blev lite fundersamma först, men grejade det så småningom, bara bra att byta miljö.

Det började snöa lite mer när vi gick in och fikade smaskade bl a i oss av mina saffransbullar med mandelmassa  - dom blev faktiskt väldigt goda, har inte gjort dem förut, men kommer att göra igen.

När vi kom ut!!! Uschiamej! Snön bara vräkte ner!

Jag tog ett varv i skogen före hemfärd, tidigare gick jag på "banan", men det blåste så infernaliskt så nu valde jag skogen - betydligt bättre.

Så blev det att borsta fram bilen - och borsta - och borsta...

Hemfärden gick mycket långsamt , bilarna körde i ca 30km - sikten var i princip lika med 0. Hemma var det bara att ta fram snöskyffeln och sätta igång. Har gjort gångar åt vännerna på baksidan..

Småfolket får det väldigt jobbigt annars....


  


I kväll skall vi in ett helt gäng och se Peter Carlsson och de blå grodorna - det blir kommunalt åkande. Jag gillar det inte riktigt för det innebär extra tid borta från vännerna - men för en gångs skull....

Men jag gillar det inte   

 

Även om det är lite knöligt precis när den ramlar ner, så hoppas jag att vi får ha kvar snön - inte bara över jul, utan längre.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards