Alla inlägg den 8 december 2009

Av Britta Hammarström - 8 december 2009 20:59

...borde man inte avsätta honom?

Kung Bore - vinterkonungen - jo jag tackar    den ger jag inte mycket för - detronisering ögonakrök!!!

På den här bilden ur "Olles skidfärd" av Elsa Beskow - där sköter han sitt jobb - men nu.....

 


I kväll var det medlemsmöte på Mälarö BK - trivsamt med kaffe, lussebullar och pepparkakor. Vi pratade bl a lite om vad som skall göras med stugan nästa år - bygga ett tak över en del av verandan och ett litet tak över ingången bl a.

Vi vet ju inte hur länge vi får vara kvar på den här marken - den är stadsplanerad - men det projektet verkar ligga minst 15 år framåt  i tiden. Lite svårt att veta hur mycket det är värt att lägga ner på stugan - men vi håller den ändå  i så gott skick som möjligt. Kommunen har lovat att ge oss annan mark om vi måste flytta - men med en sådan verksamhet som vi har går det ju inte att placera oss varsomhelst. Nåja, den dagen den sorgen - än så länge funderar stugan bra,

medlemsantalet ökar, ekonomin och stämningen är god.



Käre Snygg-Göte, klart du får se en bild på min(a) Paddington(s). Fast dom heter:

Från vänster "Stor-Nalle" (som du ser har han verkligen inte mycket päls kvar), "Teddy" som beklagligt nog saknar en arm, ovanför dom sitter "Nille-Nalle" och hunden Katja.Dom bor i den här gamla spånkorgen, som användes vid utflykter.

Alla mina uppstoppade vänner är  runt 65 år gamla - så dom har rätt att se lite "schletna" ut   Jag älskade dom alla, men dom blev nog lite omilt behandlade ibland.....


     

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards