Alla inlägg den 26 december 2009

Av Britta Hammarström - 26 december 2009 15:54

 ...får vi väl kalla Helgö ibland    

Di här snyggingarna låg ute hos Bettan och Olle (som plåtade) för några dagar sedan - låg där i ett par dagar sedan klev de vidare.

Totalt 4 stycken om jag fattat rätt, men alla ville inte vara med på bild.








 



     

Av Britta Hammarström - 26 december 2009 11:58

...är utlagd - tack Cissi Olin för ditt fina jobb  

Väntar med spänning på instruktionerna om hur jag skall uppdatera den.


Nej se det snöar, det var väl roligt hurra  Har hunnit med en skottningsomgång...

Vännerna och jag har gått en jobbig promenad - skadar inte med motion och det fick vi så det räcker för några timmar...

Gick grusvägen ner mot sjön, men vek av över Brunna Gärde - en bit var det upptrampat men så fick jag för mig att gå en stig där jag brukar gå på sommaren. Det var bara det att ingen har förmodligen gått där sedan i somras  

Tja vi knegade på, jag försökte gå först för att bana väg, framför allt åt småfolket, men blev hela tiden omkörd av ivrigt snösimmande  götar som tog sig fram som små torpeder - Hippie körde kängurustuket - booiinngg, boooinnngg. Vi stannade några gånger , pustade ut och la upp strategi för nästa etapp - baslägret började så småningom komma inom synhåll - d v s vi såg husen på Växthusstritan på avstånd..

Och yesss! Vi klarade oss fram till grusvägen igen - men jädrans jobbigt var det.

Sista biten - över "vårt fält" var rena E-4:an, upptrampad och fin stig.

Nu har man gjort sig förtjänt av en skinkmacka till lunch och vännerna skall får prinskorvarna som blidde kvar efter julafton.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards