Alla inlägg den 18 december 2009

Av Britta Hammarström - 18 december 2009 21:48

...av kung Bore....som nu är klarvaken och idogt jobbande   

-15 här i afton.....


Är hemkommen från äldsta barnbarnet Sams 17-årskalas.

Hämtade Sam + 2 kompisar i Stenhamra centrum - de var på väg från stan´och kom inte längre, fortfarande knas med busstrafiken.

Jag susade in på Konsum och tjackade ett par saker, Sam och hans polare ägnade sig åt att skrapa insidorna på mina bilrutor - isen satt nämligen där....

Hade väl blivit lite fukt efter min utflykt med vännerna tidigare på dagen.

Så vecklade alla tre in sig i bilen - jestanes vilka drasuter   Sam är nog ca 190-192cm, Patrik bara ett par cm kortare - och Kalle - ja Kalle är längre än Janne (min son, Sams pappa) som är 1,96 - Kalle måste vara 200cm om inte mer...

Inte konstigt att dessa tre gossar aldrig har känt av några trakasserier eller "hotbilder" när de är i stan´.

Faster Bettan var redan på plats - Olle var hemma med hundarna, gamle Acke har varit ett par dagar på "sjukan" och bör inte lämnas ensam - mår emellertid bra igen.


Vi undfägnades med ljuvlig gulaschsoppa med smetana och gott bröd - och så (självklart), den i familjen traditionella hovdesserten (numera) med bärsås.

Sams gudfar Svante kom (som alltid på Sams födelsedagar) - det var glam och tornej.

Kompisarna Patrik och Kalle skulle sova kvar i Sams rum - hur de skall få rum undrar man...men det fixar sig nog....di får väl ställa upp någon av dem mot väggen....


Här är en väldigt nöjd Sam, som fått bra och önskade presenter





Och här en rar syrra - Lisa - som tycker att storebror är helt ok!

     


Och här är det lilla glassmonstret Eli - som bett mamma Pernilla göra "sniglar"


  


Kram och puss från en farmor som älskar er såå mycket alla tre!







Av Britta Hammarström - 18 december 2009 08:50

Jag har fått en ny idol! Nej, förresten - fem nya idoler!

Peter Carlsson och De Blå Grodorna - vilket gäng!


Vilken fullkomlig sanslöst underbar upplevelse att se och höra dem - alla fem är fantastiska musiker - och Peter Karlsson - en estradör ut i fingerspetsarna.

Jag har inte skrattat så mycket, så länge, på många år.

Kvällen flög fram med en blandning av skrönor från Dalarna (gärna från Grycksbo, Peter Ks hemort), härlig musik, blues, rock. Bellman och Taube framförda på helt nytt, men mycket kärleksfullt sätt, ett kapitel ur Hemsöborna lästes på ett sätt så att man höll andan.

Helt nya instrument  - vad sägs om att spela på en invecklad "contraption" bestående av avloppsrör ! Gick utmärkt!

Eller en väska full med järnskrot! Gick toppen det med   

Ja, den här kvällen lever man på länge

Jag säger bara gott folk - har ni möjligheten - gå och se Peter Carlsson och De Blå Grodorna!!!!


Vi hade planerat kommunalt åkande -men det gick inga bussar ! Vi hade fått gå ner till Ekerö centrum för att få tag i buss (20 minuters gång) och så buss till Brommaplan (22min), tunnelbana till Hötorget (30min)och så gå ytterligare 20 minuter. Kändes lite....mmmm...jobbigt....

Nä, vi tog bilen - gick som smort, inga problem alls, visst var det moddigt och det snöade fortfarande, men trafiken flöt lugnt och stilla - vi kom i god tid och kunde parkera i Norra Latins P-hus, därifrån tog det 3 min att gå till Scala-teatern.


Och inte behövde jag ha magknip för hundarnas skull - Bettan hade ärenden och åkte ner och släppte ut dem under kvällen - tack, tack!


I dag blir det lite julklappshandling - i kväll åker jag till Ettans väg i Kungsberga för att fira äldsta barnbarnet Sams 17-årsdag.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards