Alla inlägg den 9 december 2009

Av Britta Hammarström - 9 december 2009 22:13

Till klubben kl 09 15 - walkade runt på golfbanan med vännerna före sökträningen.

I dag hade gruppen sex deltagare - lottning om startordning, jag och Hippie drog nr 3. Vi såg ut en ny bana i skogen och satte igång. I dag skippade vi vallningen eftersom alla skulle göra markeringsövningar och transporter. Alla hundar jobbade väldigt bra - Lobo och Stella som blivit "omlagda" från rulle till skall verkar båda väldigt lättade över att få markera på detta sätt nu.

Hippie höll i skallet fantastiskt bra - sex figuranter och ingen avmattning i skallet - du är bäst Hippie   Nu skall jag gå tillbaka till att lägga in lite tomslag och bara 2-3 figuranter, för att inte trötta ut henne med att behöva skälla vid varje slag - på tävling blir det ju bara tre figuranter hädanefter. Så småningom kan vi återgå  till markeringsövningar ett tag , för att se till att skallet inte "kroknar".


Hämtade Eli, som var ute med de andra barnen, vovvarna var med i bilen, Eli strålade som en sol när jag öppnade bakluckan och ena grinden, han lutade sig in i buren och blev vederbörligen överpussad av alla tre flickorna. Dagisfröknarna och några av barnen (som inte var allergiska) kom också och tittade på hundarna. Eli hoppade upp och ner och sa gång på gång "det är MINA hundar, det är MINA hundar"   "Fröknarna" sa att Eli talar ofta om hundarna, men mest om Hippie -"Hippie är bara min hund" - dom två har verkligen en väldigt speciell relation.


Eli hämtades av pappa Janne - jag vädrade vännerna, gav dom kvällskexen lite för tidigt och drog iväg till Ältahallen (ishall), där jag hade möte med SBK:s Stockholmsdistrikts valberedning. Ishall var ordet  - vi satt visserligen i ett konferensrum, förmodligen med någon slags uppvärmning - men att ta av ytterkläder var bara inte tal om - bakom glasvägg pågick hockeymatch och utanför hallen låg drivor av konstis - kanske det enda snölika man får se i vinter.....

Mycket engagerat och konstruktivt möte - en del telefonsamtal bådade också gott - fortsätter det så här kan vi nog presentera ett bra förslag vid årsmötet i mars.


På hemvägen  såg jag Globen - i ett underbart vackert blått skimmer - har läst någonstans att olika färger skall lysa upp Globen under vintern - det här blåa ljuset var helt fascinerande !














Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards