Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 29 oktober 2009 20:43

Tja, jag väljer helt klart inte!

På många bloggar förekommer ju anonyma inlägg - tämligen  omoget tycker mandrom.

Det görs även tappra försök att spåra avsändarnas IP-adresser - tydligen inte helt lätt....

Intervjuade sonen som är IT-tekniker - och jösses vad han kunde mycket om detta!

Här kom vi in på debatten angående lagstiftning om fildelning,musiknedladdning, mm, mm.

Angående IP-adresserna är det så att du kan bo i Ougadougo och anonymt skriva sk-t om någon som bor i Örebro, den som försöker spåra dig kommer bara till din leverantör - sedan beror det på var din leverantör har sina....ähhh, vad han nu kallade dem....

Så att IP-adressen "hör till" en viss ort, betyder inte med automatik att innehavaren av adressen bor på den orten.

Kontentan var i alla fall att det i princip är stört omöjligt att spåra en anonym typ - såvida du inte har en "court order".


Om man inte kan stå för det man skriver utan gömmer sig bakom en anonym avsändaradress...

Då har man nog inte tillräckligt tänkt över vad man skriver  - och har man inte det - skriv inte alls!


När det gäller mandroms IP-adress - nema problema - jag skriver inte anonymt - det är bara att klicka på mitt namn så kommer man rättFlört


Sedan Oxbergsbloggen startade 20070302 har jag till dags dato fått 2 anonyma inlägg - jag förstod över huvud taget inte det ena, passade inte in på någonting , verkade ha hamnat helt fel ???? Så det deletades.

Det andra var så naivt och korkat (enligt min enkla uppfattning) att även det deletades - men om jag minns rätt (har inte orkat kolla) så gjorde jag nog en egen kommentar.


Sluta hymla och "mumla i skägget"

Skriv ditt namn under inlägget!

 

Snart dags för sängen

I morgon skall Lisa och jag dra till nyrenoverade Vällingby, käka lunch och "shoppa loss"Tungan ute


Av Britta Hammarström - 29 oktober 2009 18:05

Bitte-valparnas "gudmor" Karin, jag och mamma Bitte själv var i dag bjudna till Ida och hennes matte Britta Asp i Järfälla, på födelsedagslunch



Här är födelsedagsbarnet och mamma - hmmm, vem är vemFörvånad 

Jo, Bitte sitter till höger

 


Efter Idas och Bittes sedvanliga hälsningsceremonier som bl a innefattar att Ida måste läcka en skvätt och kravla runt mamma en stund och Bitte måste ha lite mammaljud för sig och kolla över Ida, så åt vi en väldigt god lunch.


Kaffe och smarrig födelsedagstårta blev det också

Festföremålet och mamma fick självklart varsin bit, jag satte ner Bittes tallrik och inom en sekund även Idas tallrik - då var Bitte klar! Och kollade sniket om det möjligen var så att Ida tänkte lämna lite av sin bit - glöm det!



"Hallå, orättvist - ni har mycket mer tårta kvar"...

"Men Bitte, så där gör man inte på kalas, din dotter heter "på riktigt" Pippi Långsvans - men du uppför dig som

en riktig Pippi Långstrump - manners Bitte, manners Skrikandes


Avslickning av tårtspade


 

  

Bitte provsitter sin dotters fåtölj - med den mysiga pläden som Ida fick med sig hemifrån


        

Ida gillar sin fåtölj helskarpt



Karins studie av en champoflaska övervakas noga....

  


Mamma och Ida måste ju gosa lite också...


     


Mamma......

         



Hej då! Tack för att ni kom och tack för presenterna!

Hej då Ida och matte - det var ett väldigt fint kalasGlad


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards