Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 18 oktober 2009 17:13

Ovanligt!

Att mandrom inte har ett enda "måste" inbokatObestämd

Kan det vara möglich?


Jo så var det. Vi låg och drog oss i sängen brudarna och jag, småsnackade lite om vad vi skulle hitta på i dag.

"Långpromenad å sen´sökträning " skrek Bitte naturligtvis, Stina låg på rygg och viftade med tassarna i vädret " långpromenad ok, men sen´vill jag leka rally med matte" - Hippie sa "jag hänger med på allt"...


Så här blev det..

Samtal med Janne, som lovade komma och hjälpa till att filma lite. Jag tog en sväng med vännerna  i skogen ovanför det lilla utsiktstornet uppe på Jungfrusundsåsen - kollade in lämpliga ställen att filma på - njaeee.. inget vidare...

Åkte till Sandudden och tittade runt i den delen av skogen  - bättre!

Janne och Lisa kom och var behjälpliga med en liten filmsnutt - inget så avancerat som det Lena åstadkommer med Ymer &co, nej nej, bara en liten "grej".

Visar sig i medio av december vad det blev Flört


Mer promenad, strandhugg på Lidl, delade ut de sista höstblänkarna från Villaägarföreningen utefter andra änden av Växthusstritan och så hem.

Fipplade runt med datorn  - brände ner en del filmsnuttar på CD. Måste lära mig redigera filmer ordentligt, har fortfarande inte redigerat de filmer jag tog på valparna - blir ett bra vinterjobb.


Kände mig manad att ta ett tag i trädgården. Dahliaknölarna grävdes upp och las i sin korg och täcktes över. Så gott som all torv ströddes i diverse rabatter, en del är kvar, den får åka i hallonhäcken i morgon när den blir färdigrensad.


Och vännerna då? Jo, de var naturligtvis med under trädgårdssejouren och deltog intresserat i allt.

Tog ett antal av mina rallylydnads-skyltar och gjorde en bana utanför tomten. Stina och jag kvittrade runt en stund och hade kul. Två sura fejs glodde på oss innanför staketet.

Hämtade tre bollar och så blev det tjohejsan för alla tre en stund. Fortsatte en stund i trädgården medan tjejerna fick coola ner sig lite före middagen.


Nu gör vi inte så mycket mer i dag....


Och nu är älgjakten i full gång....

  




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards