Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2009 22:08

   ..nu tar höststormen i igen - den ruskar i klätterhortensian och tar tag i skyddet över markisen, låter som om någon försöker slita loss det - men det verkar mycket stabilt.


Vännerna är nöjda efter diverse spring i skogen, sök och Bitte fick ordentlig genomgång av appellydnaden i kväll - duktig och glad!

Efter söket satt vi i den här soliga gläntan och fikade.

 


Det var så många medlemmar och tränade på klubben i kväll att det fick bli 4 platsliggningarFörvånad

Makalöst så folk har kommit igång med träningen !

Jag stod med Bitte och väntade på platsliggning nr 3, hon satt lutad mot mitt ben och jag strök henne över bröstet, något hon verkligen ser ut att njuta av.

Lyssnade lite på ljuden omkring mig - "braaaa", duktig tjej", "vad du kaaan", "det var rätt", "nä,nä, nu gör vi om, det där blev fel" - varvat med kommenderingar, d v s någon kommenderar en kompis genom ett program, för att hunden skall vänja sig vid att någon står och hojtar bredvid och inte gå på tävlingsledarens kommando.

Tänkte på hur totalt annorlunda det låter nu mot när jag började 1980...

Hur lät det då? Jo "Foooot", "NEEJJ", "FY" - och det rycktes i stryphalsband och  (en del) folk med schäfer klev runt med militäriska steg, glodde nedlåtande på dem som vågade visa sig med någon annan ras, slängde gärna ur sig kommentarer typ "skaffa dig en RIKTIG HUND", eller "den där kan man väl för f-n inte göra något med"...


Nu skall vi inte dra alla över en kam - det fanns hyggliga hjälpsamma klubbkompisar då också, som inte ryckte runt sina hundar och gapade och skrek oupphörligt åt dom -  men majoriteten tillhörde nog vid den tiden fortfarande "den gamla bruksstammen"  - som tack och lov verkar vara en i stort sett utdöd art i dag.


Tänk så mycket roligare det är i dag - främst för hundarna Glad


Übrigens pysslar man på här hemma, började tvätta fönster i dag - hiskligt så flugorna smutsar ner!!!

Ny vinterjacka behöver införskaffas, står på torsdagens program.

Hihi, då är det klockdags igen - den erbarmliga klockan började slå som ett riktigt spökur mitt i natten för någon vecka sedan - att den slår är ju helt riktigt, men den här gången slutade den inte, den slog, och slog, och slog....

Jag fick masa mig upp och stanna eländet.

Så på torsdag kommer min outtröttlige urmakare och ger den en omgångFlört


Har också ett annat projekt på gång - min hemsida är verkligen i behov av en ansiktslyftning. Jag försummar den erbarmligen, den är så himla bökig att uppdatera.

Sidan är väl nu att betrakta som antik, har funnits i minst 3 år.

Hemsidesnickrande kompis är vidtalad och klurar nu på ny design, men vi har ingen btrådska, det blir väl något före årsskiftet kanske.


G´natt







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards