Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 23 oktober 2009 15:27

... för kommentaren i gårdagens blogg.

Vi gör vårt bästa Tungan ute - har verkligen tränat ordentligt sedan kursen slutade!

Den här grenen verkar vara på stark frammarsch - 2 nybörjargrupper i morgon - 16 deltagare i den ena och 18 i den andra.

Det bli spännande att tävla i något helt nytt - har (som vanligt) inte en susning om hur det kommer att gå...


Jag mår inte riktigt hundra i dag - det är något som ligger och lurar - kommer och går. Lite huvudvärk, mår lite uschligt....

Det kommer att visa sig vad det handlar om, antingen bryter "något" ut eller också försvinner det.


I dag blev det prommis på åsen vid Myra sandtag. En ganska lång vända, vi gick i lugn och ro, det var helt stilla ute, ingen blåst.

Tillbaka vid bilen träffade vi en mamma med liten son och två hundar. De hade varit nere i sandtaget och gått, mamman höll som bäst på att "avsanda" killen, som hade haft helkul bland sanddynerna.

Tidigare under promenaden mötte vi två mattar med varsin vovve, lugnt och artigt möte, alla kopplade sina hundar och vi utväxlade några meningar och gick sedan åt varsitt håll.


Kom då att tänka på ett annat möte som skedde häromdagen. Var med vännerna i skogen bakom Sandudden - plötsligt befinner sig en lös  rhodesian ridgebacktik mitt bland mina hundar. Ingen ägare syntes till...

Jag kopplade mina vänner och rr-tiken strök runt dem. Då såg jag matten och bad henne vänligen ropa in och ta hand om sin hund. Hon gick fram och tog tiken i halsbandet, sa inte ett ljud utan vände på klacken och gick.

När hon hunnit ca 50 meter hörde jag hur hon började vissla och ropa - hmmm, alltså var en hund till på driven...


Jag gick och satte mina tre i bilen. Skulle gå och kolla lite kameravinklar - gjorde så och medan jag stod och funderade så uppenbarar sig plötsligt en rr-tik till, kommer travande mot mig.

"Nej hörnu damen, här skall du inte vara, gå iväg till matte med dig" sa jag, lugnt men bestämt. Tiken tittade på mig, stannade och morrade !

"Passa dig, du morrar inte åt mig - GÅ TILL MATTE" sa jag då med betydligt strängare röst - då vände hon och sprang iväg.

Det tycker jag är dålig hundhållning!! Dessutom skedde detta på ca 60 meters avstånd från den hårt trafikerade Ekerövägen. Hur vågar man ha två hundar lösa där, hundar som verkar ha noll koll på var matte är och inte verkar ha någon större vilja att var med henne heller.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards