Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 27 oktober 2009 19:05

Det är så obeskrivligt underbart, njutbart, härligt, upplyftande, balsam för själen - detta att vara pensionär!

Och att (så länge det varar) kunna röra sig tämligen obehindrat och ha huvudet (nåjaObestämd) i behåll.

Jag känner mig verkligen oerhört priviligierad som får uppleva de här åren!

Varje dag tillhör mig själv - med vissa små undantag - men inte värre undantag än att det finns gott om tid för mig och mina egna påhitt.


I dag blev det MBK, promenad på golfbanan, vi kunde gå en  dryg halvtimme utan att se enda golfare - men dom har inte riktigt gett sig än! 

Så träffades  "lilla sökgruppen" - det tränades på och det obligatoriska lunchfikat intogs efteråt. Lite rastning av vännerna och så tränade vi lydnad tillsammans .


När det var klart åkte jag till skogs med vännerna och vi tog en lugn och fridfull tur vid Nyckelby.


Mina tre små musketöser Glad 

 



Hmmmm... här var det en fläck som grundligen måste undersökas av alla tre - undrar vilka nyheter den förmälde?

 


Ok! Blåbären är slut, men än finns det lingon - det går bra det med.

  


Hade sedan ett ärende till Olle på Helgö - där var fikat klart och jag fick, förutom hushundarna, träffa glada svartnäsan Kakan - en riesenvalp som är på besök hos Bettan och Olle medan ägarna är ute i världen - Kakan var en kul typ, otroligt vänlig och social.


Vad haver jag gjort mer i dag? Jo besökt Färentuna bygg och trä och därstädes beställt en ny trädgårdsbelysning. Jag har två, men den ena har pajat - får den nya (2 lampor som ser ut som stenar) på fredag. De skall placeras i ena rosenrabatten.

Det är så trevligt med lite belysning i trädgården - annars är baksidan mörk som  en kolsäck ända till våren.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards