Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 19 oktober 2009 18:07

Jo i dag blev det gjort - tvätt och polish av parkettgolvet i vardagsrummet.

Hur det blev gjort? Jo..eh....det blev liksom bara gjort......Oskyldig....

Visst är jag lite mörbultad, men det är så in i bänken skönt att ha det gjort, så det kan vara värt lite skrikiga leder.

Och man kan tat´lugnt, det fick ta sin tid, jag planerade varenda möbelflytt noga. Soffan är ju värst - jag gav mig verkligen inte in på att ta isär den - nej, ett par trasor under fötterna på densamma och så kunde jag skjuta den från ena änden av rummet till den andra. Tog halva golvet i taget.


Vännerna blev brutalt utkörda i trädgården, sol och fina vädret, gick ingen nöd på dom alls. Fast om det hade vi ju lite olika uppfattningar Obestämd

Alla tre, men framför allt Stina och Bitte tyckte att det var ganska upprörande att vi befann  oss på olika sidor om altandörren i mer än en timme!!!

Det gjordes täta kontroller av vad som försiggick i vardagsrummet.


Kontrollant 1

  


Kontrollant 2

  


Hippie låg mest på gräsmattan som hon brukar, men rätt som det var såg man hennes långa näsa i rutan också.


Nåja, nu är det gjort, rent och fint och blankt är golvet, nya mattorna är pålagda, alla golvlister torkade.

Kände mig en aning dum när det var klart - Skäms - jag kunde ju ha bett om hjälp...

Men det är nu en gång så att när jag får för mig att något skall göras så skall det ske NU!


I dag blir det inge´mer gjort ...






Av Britta Hammarström - 19 oktober 2009 10:13

  

Är det lilla barnet vaccinerat ?


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards