Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 5 oktober 2009 17:16

   .. en ny vecka.

Kanonväder!

Vi hade en lugn morgon brudarna och jag. Frukosterade, jag läste blaskan och vännerna tog ett par vändor i trädgården. Nu går det inte längre att ha altandörren öppen mer än för ut- och insläpp, annat än en stund mitt på dagen. Vi går obevekligen mot de långa kalsongernas natt!Obestämd


Marianne ringde och var träningssugen, visst ställer vi upp på det! Vi tog  en diskret promenad utmed kanten på golfbanan, i fjärran syntes några golfare - men det dröjer inte länge förrän golfbanan är "vår" igen Skrattande.


6 pangisar var vi till slut, som tränade i solskenet. Bitte, Exi och Azlan fick avsluta med sina favoriter - budföring!

Hur skall det gå för dessa tre på söndag - huvvaligen......

Men de verkar vara i god form, sugna på att jobba och glada som f-n Tungan ute


Gemensam lunch i stugan - en klubbkompis till anslöt och så satt vi och surrade en stund - vem behöver PRO? Flört


Jag kånkade in diverse diskade prylar till köket - betydligt lättare att ta hem grejorna och diska efter MH och tävlingar. Tänk om vi hade rinnande vatten - suck.....


Flickorna flickers och jag åkte sedan till skogs och tog en fin vända, fortfarande i strålande sol. Fick ett återfall i svampplockning - har annars  lyckats avhålla mig ett bra tag....

Det blev en hög trattisar + en radda helt  fräscha och fina gula kantareller - så här sent !?

Tänker fräsa dem med renskav, lök och grädde i morgon - med lite pasta är det rena kalasmaten.


I morse kl 05 30, när jag släppte ut vännerna, var himlen så otroligt vacker, vita moln drog snabbt förbi, månskenet var starkt och ljuset fantastiskt.

Försökte förståss ta en bild, men hur blev det....jo så här Rynkar på näsan

Men ju mer jag tittar på den.....

Den är rätt vacker....


I kväll skall Stina och ja´

gå på kurs tralala Glad





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards