Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 2 oktober 2009 16:03

   ...men kalla nätter.

I morse var det forfarande ordentligt med frost på marken när vi gick promenad vid 09 30-tiden. Var i Vällingby en sväng på förmiddagen, gjorde underredsbehandling - nej inte på bilen, på mig Kyss.

Äh, bara vanlig koll, inget märkvärdigt alls, jag behövde ingen rostskyddsbehandling eller så....Flört 

På hemvägen kom jag att tänka på en gammal historia som jag hörde när jag jobbade på sjukhus.


I lunchrummet på kliniken säger en ögonläkare: "Ja tänk vad dom hittar på! Jag fyllde år häromdagen och mina sköterskor hade gjort en tårta, dekorerad med en massa ögon i marsipan"! "Hoppsan" sa gynekologen, "jag fyller år om en vecka"......


FÖRLÅÅÅÅT - den är urdum Skäms



När jag kom hem tog jag vännerna och åkte till klubben. Hade stämt träff med Marianne  - vi tävlar ju båda nästa söndag och det behöver finslipas. Promenad, träning och fika med goda kanelbullar som jag köpte i V-by, tjyvstart på "kanelbullens dag".

På klubben rådde aktivitet - ett helt gäng höll på att fälla sly runt kanten på  appellplanerna och runt parkeringen - blev betydligt luftigare.


Nu står det märgben och kokar på spisen, vännerna stryker runt och tycker att "men NU måste dom väl vara klara"!!!

Ingen tvekan om att dom vet vad som väntarGlad


Underbart väder! Trots tre frostnätter så jobbar rosorna på och har inte tagit stryk ännu. Flera knoppar på gång.





De två vinrankorna som nu växer för andra året, har verkligen tagit fart! Nästa år kanske det kan bli lite blom och några druvor.

  


I morgon är det medlemsdag på MBK. Plojtävlingar - MBK mot ungdomarna i Mälarö Hundungdom - ungdomarna vann förra året så nu skall det väl jobbas för revanschTungan ute

Lotterier, tipspromenad, uppvisningar, "fråga veterinären" och picknicklunch. Jag åker dit en stund men stannar inte hela dagen.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards