Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Britta Hammarström - 14 oktober 2009 20:35

For your eyes only Cool



    

Av Britta Hammarström - 14 oktober 2009 18:35

Hafver man sett på rackarn´- i morse föll ett tätt snöfall över Ekerö - mandrom stod gloende och gapande i köksfönstret.....

Men snön föll inte länge och lämnade inga spår efter sig.


Och ännu kallare kändes det i dag - här blev det påbyltning, handskar på - jag t o m slängde in en mössa i bilen..

Använde den inte, det skall mycket till innan jag får på mig en mössa. Vet inte varför men jag bara avskyr mössor!

Har dock med tilltagande ålder och visdom (nåja..) börjat kränga på mig en dylik när det är minusgrader - man får vara rädd om det lilla man har...


Onsdagsgruppen bestod i dag av tre tappra quinnor, så träningen var snabbt avklarad och vi kunde ägna oss åt andra viktiga saker d v s fika Glad

Resten av gruppen hade just i dag råkat ha en massa annat för sig.

Vi håller väl på med träningen tills det blir riktigt eländigt väder, då brukar det liksom självdö ett tag eller i varje fall gå på sparlåga, tills ljuset kommer åter och man börjar bläddra i tävlingskalendern igen.


Solan! Din kommentar om myggen instämmer jag till fullo i - mygg - isch!

Myggen älskar mig, men den kärleken är inte besvarad kan jag säga, jag kletar mig full med allehanda medikamenter om jag skall vara ute kvällstid om sommaren - d v s om jag skall vara i skogen eller på träningsplan. Vi har också rätt mycket mygg på klubben, men ni har säkert mer.

Det är olika olika år, men oftast går det rätt bra att sitta ute på min baksida till framemot 21-tiden, ibland ännu senare, innan de små vidrona hittar mig.

Preparerar jag mig så går det bra att sitta kvar. Det bästa myggmedlet är alltså jag! Sätt ut mig så slipper ni andra myggen Skrattande


Dagen i övrigt har tillbringats med mer fönstertvätt, bara två utsidor kvar nu. Har burit in trädgårdsstolarna, men måste få hjälp med bordsskivan, den väger ett ton!


En stackars hortensia står kvar i kruka, står där tätt tryckt intill husväggen. Jag håller bara på att reda ut var jag skall plantera den, men tror att jag hittat ett hål...

Den åker ner i morgon, så även ett par påsar med lökar, resten av säcken med torvmull skall fördelas i rabatterna, hortensiorna och rhododenronenonenona har fått sitt, di vill ju ha lite surt om fötterna.Och så upp med dahliaknölarna, sen´är det väl rätt färdigvintrat i trädgården. Nej visst nej, måste gallra ut de gamla hallonplantorna.

Fick lära mig det av "trädgårds-Carina", jag har gallrat ut de gamla på våren, men det skall göras nu. Och så skall häcken rensas, och så skall gräsmattorna klippas en gång till...

Men det väntar jag ett tag med, låter löven falla lite till, så att de kan klippas sönder och ge maskarna lite mat och sysselsättning.

Har också äntligen hajat att man ändå skall låta det mesta vissna ner på hösten och inte klippa förrän på våren "det skall se lite skräpigt ut på hösten", hörde jag i något trädgårdsprogram på TV.

Här har man städat som en galning på höstarna, klippt och klippt och krattat bort - men se det var fel det Flört


Avslutade skogssejouren i dag, efter fikat och påföljande promenad  med att ställa ut "rutan" i skogen åt Hippie - gick fint! Gouda-ost är gott!


Och så var det dags för lite strykning - suck.....










Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards