Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Yayyyy - Stina!!!!

Av Britta Hammarström - 24 oktober 2009 14:28








Anlände vi så till Österåkers BK strax efter kl 10 i morse. Gick upp till stugan och anmälde mig. Vi fick startnummer 7 . Det blev banvandring med domaren och alla som ville kunde fråga om precis allt som rörde banan.

Jag gick banan några gånger och den kändes ok, tänkte bara på att jag skulle koncentrera mig på att inte tappa riktningen - går man åt fel håll vid någon skylt, då är man ganska rökt Flört

Stina var så duktig! Trippade på och gjorde precis rätt - vi fick mycket applåder och många positiva kommentarer när vi kom av banan - kul!  Stämningen runt banan var överhuvud taget  väldigt trevlig, alla ekipage applåderades efter fullgjort jobb.

Så blev det då prisutdelning. Om jag räknat rätt så var det totalt 28 startande (fler var anmälda, men det hade blivit några återbud), båda grupperna slogs ihop vid prisutdelningen. Först fick alla som inte blev godkända hämta sina protokoll - ingen Stina ropades upp...

Så blev det dags för godkända ekipage - och di ropade och ropade - ingen Stina... Till sist var vi på pallplats, 3:an ropades upp, 2:an ropades upp - gulp svälj! Stina och jag vannSkrattande - av 28 ekipage vann vi, med 97 poäng av 100 möjliga - Stina du är en kanongöte!  Och du tycker att detta är såååå roligt.

Och nu kommer värsta vrålskrytet Skäms när jag varit framme och hämtat alla våra fina priser så säger domaren "såg alla det vinnande ekipaget"? Jo, det hade tydligen de flesta gjort. "Då så, då vet ni nu vad den här sporten går ut på" - jösses.....

Nu har Stina berättat färdigt för Bitte och Hippie om sin bravad i dag, så nu går vi på en promenad - sedan blir det matlagning, skall ha middagsgäster i afton.

  

 
 
Cissi

Cissi

24 oktober 2009 14:56

JÄTTEGRATTIS!!
Vad ni är duktiga du och Stina!

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Karin med y.D och A

24 oktober 2009 15:00

GRATTIS igen från oss på Tyresö. Roligt att ni fick så fina poäng och kom på första plats.
"HURRA,HURRA jag ska göra en krabba när vi ses" säger syster Ystra till sin duktiga syster Stina.
Kramar

 
Ingen bild

Gunvor

24 oktober 2009 15:56

GRATTIS !!!
Duktig Stina och duktig matte!




 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

24 oktober 2009 16:37

Grattis, grattis supergrattis!!!!
FAAAN va ni e bra!!!
Du Britta, nu kommer du bli förvånad men du e faktiskt med i min klubb. Klubben för dom som e "EXTRA ALLT" kika in i bloggen så får du se.
Tass tass!!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

Solweig , Lina och Tora

24 oktober 2009 18:10

Men så roligt, Jättegrattis! Det är så kul att få höra så trevliga nyheter.
Krama Stina och kram på dig själv Britta!

 
Mikaela

Mikaela

24 oktober 2009 22:48

Herrejisses!!!!! Alla här i götet är superstolta över stålmormor Stina!

*tassar och händer klappar i takt*

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Larsson

Larsson

24 oktober 2009 22:49

Vi gör vågen och utropar;

GRATTIS!!

Å vilka poäng sen!! Duktiga, duktiga ni! ;)

Nu hoppas jag att du & tjejjerna tar höstledigt efter en otroligt bra tävlingssäsong och tar er tid att beundra och njuta av alla priser ni släpat hem! (nästa år kanske du bör tänka på att investera i en släpvagn ;))

Må gott och återigen en STORT grattis från mig och Grabbarna Grus!

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maarit

25 oktober 2009 18:35

Grattisar från oss i Götene.

 
Anja G

Anja G

26 oktober 2009 12:11

Men! Vad ni är duktiga! Stort grattis!

http://collievaenner.blogspot.com

 
"Rallyfröken" Tina

"Rallyfröken" Tina

27 oktober 2009 12:56

GRATTIS!!!
Ni är ju fantastiska!!!
Jag blev varm om kinderna när jag läste om hur duktiga ni varit!
Stort grattis en gång till - ni är ett härligt team Du och Stina!

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

Britta

27 oktober 2009 16:39

Vi tackar så mycket igen, Stina och jag!

Men så har vi gått kurs för en duktig "fröken Tina" också :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards