Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Med mitt mått mätt...

Av Britta Hammarström - 17 oktober 2009 14:07

...har Hippie varit en duktig collieflicka i dag (det är hon förresten alla dagar Glad utom när hon tjuuuter så att öronen bågnar).


12 tävlande i lydnadsklass II på Järfälla BK,blåsigt och regn.....

Ett säger ett förstapris delades ut - inte till oss Flört - men Hippie och jag hamnade på en 4:e placering med 152 poäng och ett andrapris.

Jag är så nöjd med hennes första klass II-tävling - hon gjorde alla moment, fick poäng på alla moment och hon var glad! Hade också full pott på platsliggningen.

Nu skall det bara filas lite till så skall vi nog sno hem ett förstapris vad det lider.


Efter tävlingen åkte vi raka spåret till skogen, nu har det promenerats ett tag och vännerna har fått busa runt och sk-a ner sig Obestämd Rejäl sanering vid hemkomsten.

Resten av dagen tar vi det lugnt, nu skall jag ta en kopp kaffe och läsa DN.







 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

17 oktober 2009 16:09

Jag säger det igen, Duktig Hippie med matte.

 
Solan

Solan

17 oktober 2009 18:58

jag håller med Karin, ni är jätteduktiga!!
Synd att det regnade det är inte så kul.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

17 oktober 2009 22:07

Tack tjejer!
Hippie är en mycket trevlig dam att jobba med och vi förstår varandra bättre och bättre - Hippie är en "dame" - jämfört med Bitte som är en "streetsmart bird" - här får matte verkligen använda sin "loaf" om hon inte skall bli överlistad och utskrattad av Bitte:0)
Stina - ja hon är en liten söting som man bara skall gå och kuttra med - då njuuuuter hon och gör preciiis allting rätt:0)

 
Cissi

Cissi

17 oktober 2009 22:53

GRATTIS till 2:a priset, bra jobbat!

Gillar din beskrivning av damerna i kommentaren. Bitte och Stina har jag ju träffat och vet att din beskrivning stämmer på pricken - så jag antar att Hippies är lika träffsäker *ler-stor*

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards