Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Frusna fingrar..

Av Britta Hammarström - 13 oktober 2009 16:47

..fick man  å förmiddagen - uj så kallt det var i skogen!

Tyckte jag hade klätt mig så varmt, men glömde handskar - man är ju liksom inte van.......

Vi var bara 4 i tisdagsgruppen - Bitte fick helt koncentrera sig på att markera och jag kom ut, vandrade runt henne och figuranten, men fokus var på fig.

Ingen tendens att lämna - bra!


Vi gick promenad både före och efter söket,lite handling och sedan har vi varit hemma - inga problem med att få tiden att gå här i huset Glad

Nu är alla fönster tvättade, uppe både på in- och utsidan, nere på insidan, i morgon fixar jag utsidorna.

Tvättvindan har åkt in i garaget, dags att  även plocka in trädgårdsmöbeln - uh, tungt!


Nu går värmepumpen hela dagarna, men oljepannan kan vänta ett tag, behövs inte ännu. Hade varit skönt att slippa oljan, av flera skäl, men pannan får gå så länge den håller, sen´får vi se vilken variant av uppvärmning det blir - inte olja i alla fall...


Trevlig avslutning på rallylydnadskursen i går kväll - Tina har varit en helt suverän instruktör - tusen tack!

Alla i gruppen har också varit väldigt entusiastiska och i går kväll -  när vi fick gå en hel tävlingsbana som Tina satt upp - såg man hur himla duktiga alla var!

Vi fick bedöma varandra enligt de domarprotokoll som Tina hade med - och det blev inte särskilt många "nedslag".

Även Stina och jag fick faktiskt väldigt mycket beröm för vårt jobb och det kändes också helt rätt när vi gick - lilla Stina, du är så vansinnigt gullig när du trippar bredvid och är så glad och uppmärksam Glad

Och så skööönt det är att vara tillåten att uppmuntra och berömma  hunden även under tävling!

Det har varit extra roligt att vi haft så blandade åldrar i gruppen, från hundungdomar till gamla tanter som mandrom - och alla har haft lika kul och peppat varandra.


I afton dans - nej, inte dans......

Bara en tur till klubben för Hippie och mig, Bettan och jag skall hjälpa varandra lite inför lördagens tävling på Järfälla BK. Debut för Hippie i lydnadsklass II.

Lördagen därpå är det Stinas tur, rallylydnadstävling på Österåkers BK - sedan är det tammetjyven  sluttävlat för i år  Tungan ute











 
 
Solan

Solan

13 oktober 2009 21:27

Jag måste beundra dig som orkar hålla på och träna alla dagar nästan. Själv är jag så lat och har nästan inte tränat Lina något sen i sommar. Då blev det inte mycke heller.
Men det är väl så att tycker man om att tävla så måste man träna. Det är ju det jag inte är så intresserad av. Är ingen tävlingsmänniska helt enkelt.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

14 oktober 2009 07:37

Hej Solan!
Det är väl så att så länge jag känner att hundarna tycker att träningen och tävlandet är roligt så tycker jag också att det är kul.
Lydnaden tränar vi ju med "glad-metoder" och söket älskar både Bitte och Hippie, människor är bara lajbans, godis är gott och springa och leta i skogen är ju inte precis en börda för en hund :0)
Och Stina och rallylydnaden - vilken hit :0)

Jag ser hela tränandet och tävlandet som en bra livsstil för mig och vännerna. De får aktivering och motion (jag också),det ger oss en enorm samhörighet, vi umgås med trevliga klubbkompisar, vi följer varandras med- och motgångar.
Tävlandet är inte det absolut primära, men visst är det roligt att få ett kvitto på att träningen gjorts på rätt sätt.

 
Solan

Solan

14 oktober 2009 17:40

Jo men visst är det så som du säger.
Har väl tagit det väldigt lungt i sommar då Tora måste få den mesta tiden och uppfostran. Sedan har jag inget bra ställe att hålla till på i närheten. Det är jobbigt tycker jag att måsta ta bilen och åka iväg.
Vad gäller kompisar så är det ingen som tränar dagtid här utan alla tränar på kvällar. Vilket gör att i sommar var det en miljon mygg på träningsplanen. Det är det värsta jag vet.

http://superninja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards