Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Den dag..

Av Britta Hammarström - 1 oktober 2009 19:06

...som i dag fortfarande är, har förflutit i slöhetens tecken....

Sov, efter matning, utsläpp och en kopp the´till mig själv, ända till kl 08 30. Såsade runt här hemma, dusch, tandborstning och påklädning - vattnade blommor......


Frukost och DN - vännerna fick sina 2 ostskivor var och studsade ut i trädgården en stund igen. Åkte till klubben vid 11-blecket, träffade Sören och Azlan och vi gjorde några markeringsövningar och tog en promenad.

Hemma igen - hmmmm, vad gjorde jag då?

Ringde en icke datoriserad västgötaspetsägare ute i landet  och tackade från red. för vänligt kort om blaskan.

Drällde runt här hemma, dammade och dammsög övervåningen - fikade, löste lite DN-korsord som blivit liggande.

Även om de är från förra veckan så kan jag inte bara slänga kulturdelen  utan att ögna igenom den och ge mig på korsorden - där är man lätt manisk Flört


Satt lite vid datorn, pröjsade räkningar bl a - ett perpetum mobile- jobb Tungan ute


Vikt tvätt, plockat in de sista krukorna från trädgården - i morse var det kritans vitt på gräsmattorna!

Tagit en sista runda med vännerna - och nu skall jag fixa en lite sen middag och ägna resten av kvällen åt att kvillra med tårna .

G´afton!




 
 
Cissi

Cissi

1 oktober 2009 21:47

Låter som en väldigt "lagom" skön dag *ler*

Tänkte på det där med en "icke datoriserad" person, tror vi lätt glömmer bort att alla faktiskt inte har dator.
Många gånger informeras det bara via nätet och hur ska då dom som inte har någon uppkoppling få veta vad som händer? Intressant tanke som fler borde ställa sig.

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards