Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Att blogga eller inte blogga..

Av Britta Hammarström - 28 februari 2009 12:26

...det är frågan...

Hmmm, jag har nog helt och hållet missuppfattat bloggandets ändamål…

Jag – en glad amatör – tycker att det är roligt att snacka av mig, om vardagens glädjeämnen och förtretligheter. Har ju aldrig varit särskilt tystlåten av mig :0) och fann  i bloggandet ett härligt tillfälle att få ”prata” lite mer.

Men när jag surfar runt och tittar på många andra bloggar, både inom och utom (t ex)  hunderiet – där osar det skall jag säga!

Man rackar ner på allt och alla, släpar enskilda personer, föreningar och  företeelser i skiten så det stänker om det. Besserwisseri och elakheter bara flödar , bitterheten står som spön i backen, man gormar och svär, om  allehanda oförrätter, verkliga eller inbillade.

 

Näää, jag håller mig nog till min vardag……

Bjöd bilen på en tvätt för en stund sedan - behovet var skriande!

När bilen var färdigtvättad startade jag och skulle köra ut, men, hallå!!!

Tvättmojen började om igen, spruttade ut tvättmedel över bilen igen!!!

Så fort mackapären som spruttade hade flyttat sig bakåt kunde jag köra ut, snabbt som tanken.

Gossen i kön bakom mig hade haft lite för bråttom att slå in koden - lille vän, man måste vänta tills nytvättad bil har kört ut :0)

Spolade av tvättmedlet hemma på garagegången, tryckte för säkerhets skull in låsolja i förardörren, det är ganska kallt.


 
 
 
Ingen bild

Solan

28 februari 2009 14:45

Det är ju tur att det finns fler som bara skriver om sin egen värld, inte ifrågasätter allt och alla. Jag är ju också en sån. Vi kan ju hoppas att vi är ganska nöjda med livet trots allt!

 
Ingen bild

Britta

28 februari 2009 16:28

Exactamente !

 
Isabel

Isabel

28 februari 2009 18:17

Här är en till.......försöker leva mitt eget liv istället för andras

http://kennelviking.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards