Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Britta Hammarström - 26 februari 2009 17:22

..med prylarna från ortopednissarna.

Jag gick en lång skogspromenad med vännerna på eftermiddagen för att kolla hur det kändes.

Efter promenaden konstaterade jag att jag kunnat gå i samma takt hela tiden, utan att behöva stanna för att korsryggen låst sig eller diverse andra leder knorrat.

Så är det - får man ordning på fötterna, så rätar resten också ut sig.

Inte blir man i skick som ny - men bra mycket bättre än tidigare.


Got a bit crazy :0)

Ekiperade fossingarna för flera år framåt - två par jogging/fritidsdojor, Scholldojor för inomhusbruk och så Icebugarna som jag skaffade vid förra besöket.Alla provades ordentligt med nya fotbäddarna.

Kändes oerhört lyxigt - men å andra sidan har jag inte förnyat skogarderoben på....ja, jag vet inte när...


I morgon blir det ett litet "stödbesök" hos fröken Ida. Matte ringde häromdagen och var lite bekyttad - hon hade gått utefter en trafikerad väg med lilla damen (har egentligen inte gjort det tidigare) och den lilla morrhoppan fick för sig att försöka rusa efter bilarna som passerade. Hon var förståss i koppel, men i alla fall - så gör man inte!!!

Matte undrade väl mest hur mycket hon kunde ta i med Ida - det skall vi visa i morgon - här skall inte faras ut efter några bilar i fortsättningen :0)

En tömd och rengjord "Bliw-tvåldroppe" som man sedan fyller med vatten, kan göra underverk :0)

Inget som gör hunden illa, men ett mycket effektivt överraskningsmoment, hopkopplat med ett klart "nej".

Betydligt bättre att förklara en gång för alla för lilla damen vad som gäller, i stället för att gå och segdra och tjata och låta henne lyckas och dessutom befästa sitt ofog.


Fick den här länken av sonen i går - jag tycker att den är rätt skön :0)

http://www.youtube.com/watch?v=a1ThSi1wbqU











Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards