Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Britta Hammarström - 11 februari 2009 15:59

Härligt att kunna säga det:0)

Ett par grader kallt, lätt snötäcke och lite solglimtar då och då.

Det var det positiva!

Nu dagens gnäll ;) - jemine så stel jag är i lederna! Det här att gå och kolla var man skall sätta ner fötterna är väldigt obra, när man redan har lite knackiga leder. Isen ligger ju lite lömskt under snön så det är inte bara att trava på bara för att det ser vitt och fint ut :0)

Jag är totalt ledbruten på kvällarna - staaaackars mig :0)


Före träningen hann jag med en 45-minuters prommis med alla tre vännerna.

Söket gick kanonbra i dag - Hippie var ännu mer i stöten än förra veckan och övriga hundar skötte sig jättebra dom med.

Funderar nu på ett appellsök i Eskilstuna den 2/5.....


Under sejouren im wald ringde min snickarängel Andrei och sa att han hade lite tid över - ville jag ha upp hyllorna i dag?

Tror faster det!

Jag hade ett par smala hyllor i pannrummet där hundlakan och -handdukar förvaras.

Har i åratal varit rätt irriterad på dem, när man tog ner en handduk eller ett påslakan, så hände det väldigt ofta att resten på hyllan dråsade i golvet - förb.......


Nu kom Andrei susande, tog mått och  fick några lösa hyllor jag hade stående i garaget.

Sågasågasåga, skruvaskruvaskruva - i ett nafs hade jag två breda, stadiga hyllor uppsatta, med krokar under för mina hund- och regnkläder.

Det enda snickarängeln ville ha för detta var en kopp kaffe och en kaka. Vilken toppenkille han är!


Har nu hasat mig runt fältet på ytterligare en 45-minuters prommis - nog för i dag.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards