Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Britta Hammarström - 1 februari 2009 19:57

...fel av mig :0)Det blir inte någon utställning av Ida och Skrållan i Katrineholm. De fyller fyra månader den 1/3 (februari har bara 28 dagar i år och de är födda 29/10) och man måste räkna från dagen efter de fyllt fyra månader.....Jahaa...Då är det bara att avbeställa stugan, tala om för valpägarna att de kan ta det lugnt den helgen, fundera på om jag skall anmäla Stina i veteranklass (anmälningstiden går ut i morgon och penningar är ju inbetalda), Bitte ser förfärlig ut, knappt ett hårstrå på kroppen...Grrrr....Nåja, det blir så att jag och Karin åker tillsammans, hjälper till där det behövs under förmiddagen och så ställer vi ut varsin västgöte efter lunch.Huvudsaken är att SKV får den hjälp de behöver och så får Karin ovch jag visa varsin fin göte i ringen :0)

Av Britta Hammarström - 1 februari 2009 15:59

En totalt händelselös söndag....

Ordentlig promenad på förmiddagen. En något kortare på eftermiddagen.

Har stirrat på DN:s söndagskryss, började tro att jag plötsligt drabbats av total "dumhet" - hajade nada. Visst brukar söndagskrysset vara svårt men man brukar ändå rätt snart hitta någon ingång.

Så ringde Eva (Grålöten) och sa "du, antingen är jag heldum eller också är krysset heldumt" - skönt! Då är vi i alla fall två som inte begriper nåt´ :0)


Nu har jag lyckats klura ut några ord, men det gäller att komma in i konstruktörens "tänk".


Pratade med SKV:s ordförande för en stund sedan. Karin och jag skall ju hjälpa till under förmiddagen  på den inofficiella utställningen i katrineholm, arrangerad av whippetklubben och SKV i samarbete.

Det är över 300 hundar anmälda!

Blir en fin slant i SKV:s kassa, även om pengarna delas av två klubbar.

Åter till krysset..

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards