Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Britta Hammarström - 6 februari 2009 19:19

..sjöng After shave för ett antal år sedan.Det har varit min trudelutt senaste veckan :0)

De första nätterna efter sista valpen - Skrållans - avresa, sov jag inte så himla bra.

Det snurrade i huvudet, som jag tidigare skrivit om, tankar på huruvida hon fann sig tillrätta.

Men vartefter lugnande och positiva besked kom om hennes nya liv, så kunde jag koppla av detta.

Men icke förty fortsatte valpperioden att hemsöka mig ytterligare några nätter - tyvärr är man begåvad med "allt skall vara perfekt"-syndrom.

Visst är det bra att man har ordning och reda, håller rent och inte ( t ex ) flänger iväg valpar till kreti och pleti, men man kan ju tat´lite lugnt och inte ta så förbannat seriöst på allting....

Ja ja, nu är det en gång så, lite har väl mandrom coolat ner sig vartefter åren gått, men fortfarande lägger jag ner sisådär 110 % i varje projekt....


De senaste nätterna har mandrom sovit!

Som vanligt vaknar jag ett par gånger och måste lägga diverse värkande leder tillrätta (och samtidigt försöka beveka två götar och en collie att kanske flytta sig en smula...).

Men i stället för att ligga vaken under obestämbar tid och försöka slappna av (meddelst väl beprövade tekniker, inlärda å mitt jobb  d v s psyk-mottagningen), så har jag de 2- 3 senaste nätterna prompt somnat om efter ledförflyttningar.

Förliden natt vaknade jag vid 1- och 2.30-blecket

Arrangerade om diverse leder, efter badrumsbesök, och somnade om, tungt.

Vaknade av stirrande och pussande götar kl 05 30.  Upp, gav hela gänget käk, Hippie lämnade sängen missinassen och intog soffan i vardagsummet.

Ut med vännerna im garten, drack thé, började lösa fredagskrysset i DN.

Kände ögonlocken sänkas, tog blaskan och vovvarna och drog till sängs.

Bladade i DN en  kort stund, vovvarna knoppade lugnt runtomkring mig, släckte och sov ostört till kl 09 00!!!!Jösses!


Efter utsläpp av vänner på tomten, min morgontoalett, kaffe och lite plock hemma, drog vi till klubben. Gick skön promenad på golfbanan med Marianne, colliesläktingarna Fia och Exi, fikade i klubbstugan, åkte vidare ca 2 km och slängde diverse på Skå sopstation.(hade bl a gått igenom min garderob på förmiddagen och kasserat en mängd gamla kläder som aldrig kommer att användas igen).

Hem igen, flickorna fick lite lunchgodis och så åkte jag och jobbade ett par timmar.


Ny prommis efter vovvarnas middag - sedan kröp vi upp i sängen,  jag läste min senaste Jan Guillou-bok (min son kallar honom "Gulli Noja"...) och vännerna låg tryckta intill mig och blev var och en  klappade då och då, med ledig hand.

Har nyss  käkat god middag, flickorna har varit ute en sväng och nu väntar "På spåret".Mandrom v i l a r!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards